Två fredagar på rad!

Oh yes, eftersom jag är ledig i morron (fredag) så var ju idag (torsdag) sista arbetsdagen på veckan, alltså en (fredag) - simpel logik!

Jajemen, kollegan har fått höra det hela dan, hahaha...

Det har varit en fattig vecka förresten, upptäckte av en slump i måndags-tisdags nån gång att det var väldigt mycket månad kvar i relation till vad jag hade på kontot och då var det ju bara att dra igång SparaPengar igen. Raida frysen på rester som vips blev matlådor, dra ner på spontaninköpen på Maxi och tömma köket på läskbackar och tomburkar...

Med en dryg vecka till lön hade det gått med lite trollande med knäna, men en sak är i vägen - Hjärtslaget nu i helgen... Ajajaj...

På alkoholfronten är det rätt lugnt, förråden är välfyllda, men man ska ju sätta i sig en del på Kåren och inte minst lite mat i maggen på dagarna också... Ajajaj...

Men nu efter lite indrivande av skulder ser det bättre ut, speciellt efter att jag tömde mina ölglas! Jag har tre ölglas som jag tömmer mynt i, den med enkronor blir snabbt full, men det är inte mycket pengar direkt, femmorna är annorlunda och tiorna - jävlar när den är full!
Nu var de inte fulla nån av dom, men det blev ett par hundra minsann... Tillsammans med den sista hundringen på kontot, den indrivna skulden och mina förråd som nu är nerpackade ser det trots allt ganska ljust ut. :)

För övrigt har jag lagat Partybandaren<tm>! För nåt år sen var det nån DKVare som snubblade över den och handtaget fick sig en smäll så det bara satt lite på trekvart - men det satt där. Men på AG gick den sista lilla plastbiten av och jag fick handtaget i näven när jag skulle lyfta den...
Nu sitter det ett nytt "handtag" där, helt tillverkat i tejp! :-D
Det är inte stabilt för fem öre, men det håller ett tag och jag slipper använda två händer och i princip omfamna den när jag ska bära iväg den. Dessutom har jag med tejprullen.

Eftersom jag råkade
lova det på fyllan har jag knåpat ihop ett nytt Hjärtslagsresesångblad! Samma låtar nästan till 100%, samma utseende, låtarna på samma ställe... Det enda jag lagt till är vilken melodi det är och att småbilderna är utbytta - där hittade jag fan inte samma!
Plus Vostok Enterprises givetvis, hehe...


Usch, jag känner mig naken förresten.
Vi satte upp en ny ringklocka till vår port idag då den gamla trådlösa gett upp andan helt. Men medan Fredrik stod uppflugen på truckgafflarna för att nå upp stod jag nedanför och hängde med skruvdragaren i vänsternäven. Min vana trogen hängde jag med högerarmen på stallaget och pillade lite förstrött med halskedjan sådär som man gör utan att tänka på det.
Men helt plötsligt får Fenrisulven hicka eller nåt, för jag tappar balansen. Jag kan ju inte ta emot mig med vänster för där har jag skruvdragaren, så det får bli höger - fast där var fingrarna insnärjda i halsbandet...

*dink*

Där gick kedjan av...
Naturligtvis var det inte i låset det släppte (som det gjort några gånger tidigare) utan nu var det en länk några centimeter från låset som gav upp...

Nu är det hur tomt som helst när inte vargkorset hänger runt halsen på mig - för första gången sen ... tja, sen jag opererades i januari 2001...


Men nu ska jag sova, det behövs inför helgen!

Kommentarer
Postat av: Tess

yehaa din bandare lever fortfarande efter allt den varit med om - vilket kvalitet!

2007-02-16 @ 08:56:11
Postat av: Lexie

Jag upptäckte efter i onsdags att mitt konto inte heller innehåller så mycket pengar. Och jag som vill ha roligt i helgen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback