Ännu en lördagkväll

Det blev lite vingligt igår får jag erkänna.

Det började med att jag strosade runt på Coop häromdan (alltid trevligt med lite omväxling från Maxi, där går man bara sina upptrampade stigar hela tiden) och hittade råsocker i en hylla. Genast kom tankarna på att veva ihop en Kaprinja hemmavid.
Rom finns hemma, is och iskross finns hemma, lime finns i grönsaksdisken... Hmm...

Så råsockret hamnade i korgen! Men däremot var det jävligare att hitta en muddler - letade runt på hela A6 i fredags men kammade noll överallt. Claes i Sjön var jag säker på, men där hade de enligt personalen försvunnit när nya katalogen kom och på Ikea fanns det för all del en, men bara som en del av ett helt set med andra grejor jag redan har...

Alltså blev det en Timellvariant på det hela, handtaget på mitt knivbryne gick utmärkt!

Men jag upptäckte den hårda vägen att mina whiskyglas är rätt stora, jävlar vad kompetent den blev, haha...


På Akademien var det rätt gott om folk och lite nyheter upptäckte man direkt - blackjack-bordet stod på övervåningen! Helt klart en vettig förändring, det är lite väl livat på nedervåningen.

Det stora målet med kvällen var att förhöra sig om hur det går med reseplanerandet till Halmstad, så jag förhörde Stardust på den punkten. Trevligt nog har de koll på läget, det blir INTE Havsörnsbuss (de har tydligen lärt sig läxan), Akademien kommer ha jouröppet innan vi åker och resan går via Borås för att plocka upp lite förtappade själar där också.

Men när jag berättade om våra klassiska tågresor till Hjärtslaget förr om åren med piloter som tutar, sånghäften, gruppfoton i Vaggeryd och allt annat traditionellt - då åkte jag på att fixa sångbladet vill jag minnas...
Jaja, det går ju snabbt att slänga ihop det i Quark XPress och exportera till pdf - jag lär ju inte skriva ut det själv. ;)

Naturligtvis kommer det se ut som vanligt, ni som vet, ni vet. :-D


Just nu pågår förresten det där partajet jag tackade nej till och nä, samvetet har inte tystnat än. Men ändå sitter jag här hemma.
Igår tyckte folk att jag skulle komma på en inflyttningsfest hos två 007'or, men det blev inget av med det heller. Kan ju inte säga att jag känner dom så vidare värst mycket även om det finns en del att titta på bland damerna i det där gänget... ;)

Men den avgörande faktorn till min självvalda ensamhet var mitt cv-projekt - jag måste bli klar med det!
Fast det går framåt, nu börjar jag bli nöjd med utseendet, så nu är det duplicera sidor, länka upp dom och ösa in text som gäller. Fast med en välbehövlig översyn naturligtvis, det behövs uppdateras här och var...


Playlisten i Winamp fortsätter att överraska förresten. Nyss var det en Ledin-låt på engelska (!) från nån samlingsplatta, innan dess nån bisarr julvisa som hette Grandma Got Run Over By A Reindeer... Men nu är det Gold med Spandau Ballet!

Aaah, ljuva 80-tal... :-D

/redigering
Haha, precis när jag tryckte på Spara & Publicera bytte Winamp spår - nu är det Johann Sebastian Bach - Brandeburg Concerto No. 2 in F...

Kommentarer
Postat av: Tess

kommer precis från partajet du missade... vi saknade dig där!

2007-01-21 @ 02:34:53
Postat av: Asp

Kan tyvärr inte hitta orginalet till sångbladet -95 i elektronisk form, men du kan ju alltid kolla med Tw som producerade det...

2007-01-21 @ 12:46:40
Postat av: *Bull*

Festen var riktigt skoj, tycker jag i alla fall! Och du missade tillfället att se mig vingla omkring i stövlar och klänning! :) Men jag håller med Tess; vi saknade dig där!

2007-01-22 @ 23:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback