Nu är det slut!

Läs här vad som hände förra året. Nu har det hänt igen... ;-)


För två år sen tv, förra året dvd, i år plattskärm!

Oh yes, idag var det dags igen!
En välkommen julklapp från föräldrarna var sponsring på en ny skärm till datamaskinen. Min gamla trogna 17" började bli lite suddig och allmänt gammal, när jag matade bild till tvn började den tjuta och så vidare, så det var liksom dags...
Men eftersom man är lite om sig och kring sig duger ju inte vad som helst, framförallt inte när man kan kolla runt på nätet vad folk tycker om grejorna först, läsa lite recensioner, kolla priser...

Prisjakt.nu är en suverän tjänst där man kan jämföra en vansinnig mängd modeller - fakta om produkterna, prisläge hos olika handlare, prisutveckling, omdömen, länkar till forumet där just den modellen diskuteras och inte minst bilder på hur det ser ut hos folk som har exakt den modellen du funderar på.
Bli medlem där redan idag!

Det blev en Samsung SyncMaster 205BW, en 20" widescreen (ser ju en del på film) som fått riktigt bra betyg. Dessutom fanns den på hyllan på PC City och således höll sig min nyårstradition i sig även i år, haha...

..och jääävlar vilken skillnad! Gå från en 17" tjockskärm till en 20" platt och dessutom widescreen... Installerade drivarna till skärmen, drog upp upplösningen och var inte riktigt nöjd - det stämde inte med vad som utlovats av Samsung. Uppdaterade drivarna till grafikkortet och efter en omstart gick det galant!
1680x1050 var liiite grymmare än 1152x864 kan jag ju säga... :-D

Så nu får jag vänja mig vid att inte köra program i fullskärm... Photoshop, Quark XPress och liknande är ju undantagen naturligtvis där man vill ha så mycket skärmyta som möjligt, men jag försökte ha Opera maximerad när jag surfade - det gick fan inte... Tala om i-landsproblem! =)


Nu ska jag kolla att det står tillräckligt med öl på kylning, efter ett tips (tackar tackar) hittades minsann en baluns i kväll. Närvaro av singelflickor är utlovad, så jag springer dit! ;-)


Ett sjusärdeles Gott Nytt År på er!
Må er afton bestå av bubblor och smällare!


Kommentarer
Postat av: Asp

Härligt att vissa traditioner håller i sig!
Önskar att jag oxå kunde investera i lite nya datorprodukter... En ny dator tex...

2007-01-02 @ 18:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback