Nämen, nu hände det igen...

För nästan ett år sen, på nyårsafton för att vara exakt, hade jag några timmar över och kom underfund med att jag borde åka till Borås och köpa tv på NetOnNet. Sagt och gjort, det gjorde jag och kom hem med tv och reciever. :-D

Nu var det inte så impulsköpt som det kanske verkar, hade spanat tv i veckor innan, jämfört priser, sprungit på A6 och jämfört bildkvalité och så vidare. Vitsen med att kvista över till Borås var pengarna - för den vändan tjänade jag 3500 spänn bara på tvn! Jag fick den för 11500 på NetOnNet medan den billigaste här i stan skulle ha 15000 för den. Så jag brände soppa, köpte tv och dessutom en reciever och allt var fortfarande billigare. Sånt tycker vi om!

Idag var det dags igen! Efter jobbet brände jag iväg och kom tillbaka med ett styck dvdspelare, två stativ för centerhögtalare (Asp ville ha en också), en bunt tomma dvdfodral, lurar till iBooken (att se på film med de inbyggda högtalarna rekommenderas inte...) och fyra AAA-batterier till multifjärren.

Så gissa vad jag har pysslat med sen jag kom hem? ;)


I morron är det sista dan för året och således dags för årets sista partaj! Lite oväntat dock att det sätter igång redan vid fem - det blir många timmars igånghållande...
Nåja, värre har man ju varit med om! Få se om vi hamnar ute på stan på natten, åtminstone Karlssons har öppet till tre vet jag. Inget ont om lägenhetsfester, men är man på samma ställe i åtta timmar löper man en överhängande risk att påsen rätt vad det är uppvisar en tomhet man inte önskar.
Sen är det ju alltid kul att glo på folk!

Trängseln tror jag inte blir så vansinnig - de flesta är ju de facto på fest hemma hos nån...


Oh well, det märker vi om sådär ett dygn!


Dagens låttips:

Lyssnade på en gammal blandplatta i bilen och fastnade för Om Du Var Min av och med gamle Mauro Scocco. Shit vilken text - jag undrar om inte det är jag som skrivit den faktiskt...

alla som jag känner säger
du måste ta dig samman
för du vet ju så väl
hon har ju en annan
och jag vet att dom har rätt
men för mig är det inte lätt
i mörkret som jag gått i
tände hon ett hopp
något som lyfte upp mig
när jag var redo att ge upp
så det händer
att jag fantiserar
hur det skulle vara

om du var min, om du var min
du skulle aldrig sakna någonting
du skulle få precis vad du vill
om du var min, om du var min
jag skulle göra vad som helst för dig
och lite till
om du var min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback