Det var inte mitt fel...

...för jag röstade på Alliansen! Tvi vale för att ha de där förtäckta rasisterna som vågmästare i fyra år.

 

...för jag sitter på Östra Övre! Sista hemmamatchen för året på Råsunda och några lågpannade primater på Norra har tydligen bestämt sig för att sätta något slags rekord i hur mycket böter för pyroteknik en klubb kan få för en enskild match. Bengaler, rökbomber, nödljus, raketer - you name it. AIK får hundratusentals spänn i böter varje år, men de fortsätter lik förbannat. Har man astma ska man tydligen inte gå på fotboll. Jävla idioter.

 

...för jag har faktiskt inte gjort något...

I våras kände jag att något inte var helt rätt med mig och i juni märkte jag att det var dags igen, jag har haft ungefär samma grej en gång tidigare och då för nio år sedan innebar det operation och en konvalescens som sträckte sig över elva månader. Första veckorna var vidriga och jag tackar min lyckliga stjärna att jag då var sambo med en tjej som pluggade till sjuksyrra och vi bodde trehundra meter från högskolan...

Kirurgi alltså. Väl vetandes vad som skulle kunna hända vid uppsökande av sjukvård sköt jag på det till efter alla festivaler och semestrar på jobbet, så i augusti tog jag mig till vårdcentralen. Remiss skickades till St Göran som så småningom skickade den vidare till Sollentuna Sjukhus pga hög belastning. Sjätte oktober var jag på undersökning och 28 oktober skedde ingreppet.

Tack och lov räckte det med lokalbedövning, ett mindre ingrepp och dagliga omläggningar i två veckor - jag hade med fasa sett framför mig de tre dagliga omläggningarna 2001 efter en operation som kvarlämnade ett öppet sår att självläka...

Nu har jag i två veckors tid stuckit tidigare från jobbet för att hinna till min stående tid 15.30 på Tranebergs vårdcentral där de lagt om såret. I morron är det återbesök i Sollentuna och sen vet jag inte, mer än att det börjat växa ihop i en klart högre takt än jag väntat mig.

Den som är nyfiken kan googla på pilonidalcysta, men varning är utfärdad - det är rätt äckligt.

 

Nu ska jag fortsätta med projektet att bygga om stora datorn till server och laptopen till primär dator. Backup är bara förnamnet...


Kommentarer
Postat av: Coach Outlet

thank you for your post!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback