Et tu, Murphy?

Det här börjar ju ordna upp sig. Typ.

Kung Bore är pensionsmässig, nu är det faktiskt ljust redan när klockjäveln ringer vid sex och planerna för sommaren börjar klarna.

De kan sammanfattas med ett ord: festivaler. :)

Hultsfred och Peace&Love är lika givna som vanligt, även om exakt vad det ska jobbas med på Hultan behöver styras upp. Sedan, eller rättare sagt innan, ska jag ner till Hässleholm i slutet av maj och Siestafestivalen. En bunta trevliga band och framförallt Thåström! Blir spännande på flera sätt, dels har jag inte varit på den tidigare och dels är det som skribent för Musicstage. Jag har skrivit en del, men aldrig från en festival, så det kan ju bli intressant... ;)

Jag hoppas lite på Sonisphere (som ju går av stapeln i Stockholm i år) och funderar på Sweden Rock - kanonband överallt!

SRF mest för att det verkar skita sig med P&L. Av nån anledning har vi inventering mitt i sommaren (under högsäsong och när folk vill vara lediga) och de två tidigare åren har jag varit ledig just den veckan eftersom det har varit festivaljobb just då. Men i år var chefen tidigt ute (rättare sagt fick de tummen ur när jag lade in om semester) och satte semesterförbud på fredagen den 2 juli, för då inventeras det.

Japp, mitt under P&L! Så jag får vara ledig bäst jag vill under veckan, men torsdag kväll vid sex är det uppställning för kvällsinventering och sedan hela fredagen, säkerligen till nio-tio på kvällen.

Där ryker min festival så det smäller om det. Jag missar ju i princip hela torsdagen eftersom banden drar igång då och hela fredagen - sen är det bara lördag kvar. Fan.

Jag är lite bitter över det. ;)


Alltså är nytt jobb prio ett!

Då blir det inte bättre av att mina kära cv och ansökningsbrev blev totalsågade när jag var på Metros jobbmässa för några veckor sen. Konstruktivt som katten, en massa saker som jag nu inser kanske inte är helt lysande - men då drar man sig ju för att skicka iväg ansökningar med de grejorna och bygga om totalt gör man inte på en kafferast har jag märkt.

Men jag har kommit en bit på väg, så snart!


För övrigt ska jag ner till 036 i helgen och givetvis börjar bilen trilskas lagom tills dess. En "fel på motorn"-lampa har börjat lysa lite när den känner för det och när jag var och rotade under huven idag fick jag syn på slangen till spolarvätskan - den är i princip helt av. Inte vad man vill se tre dagar innan en långresa i töväder...

Jaja, jag har inga fritidsproblem i alla fall. :D

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker att det uppdateras lite för dåligt här hörrö..!

2010-04-14 @ 08:34:05
Postat av: kaj

hålle rmed dig jenny

2010-04-14 @ 19:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback