Nya tag!

Nej, nu har det varit tomt och tyst här ett tag för mycket.

 

Inte för att det händer så vidare värst mycket, men ändå. Jag jobbar, äter och skiter. ;)

 

Det största på sistone var väl Siestafestivalen för Musicstage i slutet av maj, jag och tre till som bevakade en liten festival i Hässleholm. Två som plåtade och jag och en till som skrev recensioner. Galet mycket jobb, men hur kul som helst och hade det varit liiiite varmare på nätterna (hittade frost på tältet en kväll när vi skulle natta oss) hade det varit klockrent. Men litet smidigt festivalområde på stans gamla regemente, presscenter skapligt nära och stabil internetuppkoppling kan man inte klaga på. 53 mil enkel resa var däremot jävligt långt...

 

Mitt under Siesta får jag ett mail från Sweden Rock: Du har fått pressackreditering samtliga dagar, bara att komma ner och hämta armbandet. Sweeeeet! Äntligen ska jag få komma dit!

Men samma dag jag kommer tillbaka till jobbet får jag klart för mig att alkisen fått ett återfall och är borta ett bra tag. Eftersom vi var kort om folk redan innan sket det sig alltså kapi-jävla-talt med min resa till Blekinge...

Jag vill lova att samtliga på jobbet hörde min klagosång om det. Inte bara för att jag var skitsur för att jag missade SRF utan också en subtil känga till chefen att han har för lite folk. En går på 25%, dvs jobbar 11-13 om dagarna, en pensionär har fått komma tillbaka till verkstan, han gick egentligen i pension förra sommaren och har jobbat igen sen jul... Och så kommer det fortsätta, snittåldern är skithög. Ännu en går halvtid och det är han som är bäst på elektronik - när han försvinner blir det svårt med felsökningen...

 

Jaja, det är som det är. Jag letar nytt, lita på det!

 

Nu står Peace&Love och Hultsfredsfestivalen på schemat! I morron sätter jag mig på tåget upp (Teresa har bilen och Pelle lyckades in sy ihop nån hämtning av bil + folk här i stan) och sen är det jobb veckan ut! Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra... :)

Jag har ju kört artister i tre (eller är det fyra?) år och stortrivs med det. Men i år har de övertalat mig till en ny tjänst - att ha koll på bilarna så de är schyssta, se till att de laddas med frukt/läsk när de ska iväg, att de är tankade osv. Hur mycket egentligt jobb det är har jag ingen aning om.

Men jag klagar inte om jag kan kila iväg och kolla på lite fler spelningar än tidigare. ;)

 

Sen är det Hultsfred och där har det också hänt saker! Igår (söndag) var jag på möte i Sundbyberg om det, från elva till halv åtta...

Jag är nämligen tillbaka inom stage security (till skillnad från förra årets vända i entrén) och nu ett pinnhål upp. På väg hem från Örebro och Tjälis blev jag headhuntad via sms till att bli skiftledarassistent. Hoppsan.

Jag är fortfarande inte helt hundra exakt på vad jag och Jocke (som alltså är skiftledare) ska göra, men vi verkar bli länkar mellan Head of Security som har det övergripande ansvaret för kravallen (diket mellan kravallstaket och scen) och de som faktiskt jobbar där med att se till publiken, langa vatten och lyfta över folk.

Vi får se!

 

Nu ska jag fortsätta överdosera fotboll för nu är det Brasilien-Chile i åttondelsfinal i VM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback