Planer och mera planer

Tänk att det bara behövs lite elektronik för att man ska bli glad igen, haha...
Bytte ut min SE T650 häromdan, den har funkat bra, haft en jävligt bra skärm, bra knappar och smarta finesser. Men en sån simpel grej som deras urusla Pc Suite kan göra den mest stillsamme vansinnig.

Så nu är jag hemma hos Nokia igen, den här gången med en 6710 Navigator. Slidetelefon med 5 Mpixelkamera (herregud, min systemkamera är på 10...) och där Nokia trevligt nog slängt med både cigkabelladdare som bilstativ i paketet! Men usbsladden är den kortaste jag sett, en decimeter inklusive kontakter, hahaha...

Det bästa är navigationsdelen - det är en GPS med gratis kartor och gratis navigering - for life! Vanligtvis brukar kartorna ingå, sen måste man köpa en licens för att kunna utnyttja själva navigeringen (dvs mata in dit du vill och "sväng nästa höger"). Men här ingår det, både för bilkörning och promenad! Det enda som kostar är att man kan triangulera förutom via satelliterna även via telemasterna, men då kostar det några kb i dataöverföring.
Har inte testat det än, men lita på att det ska testas! ;)


Nästa vecka bär det av ut på Östersjön, femte året som det ska åkas på Sjöslaget! Jag tror det är femte iaf, har inte räknat så noga, eventuellt var det femte redan förra året... Men nu ska jag tydligen få nån femårsmedalj att hänga på västen.

Sen snackas det om Skiweek i Vemdalen igen i januari. Det var kul i vintras, men det vore ännu roligare om man hade råd med liftkort och skidhyra den här gången. Fast jag och tjejerna hade rätt kul iaf, vi som inte hade liftkort. Afterski utan hämningar, sova länge när de andra gav sig iväg i ottan och sen softa i soffan med nån film eller leka i pulkabacken - innan det var dags för bastu, öl och mera hålligång.

Men då går det fem semesterdagar och jag har två kvar nu. Hm. Does not compute.

Oh well, i morron ska jag på De Lyckliga Kompisarnas releaseparty på Debaser Slussen. Yes box, de släpper nytt! :D



(det är lite tyst i början och synkningen är inte den bästa, men det är en jävla skön låt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback