Yet again: helgrekapitulation

AG i helgen som var och eftersom jag var där i år måste jag ju åka nästa år också - det blir mitt tionde på raken!

Jag och Dennis började lite försiktigt med en bussresa till Jönköping i onsdags och gjorde vårt bästa för att tömma Akademien på öl. Snabb förfest i Hälsoparken innan bussen mot Oskars rullade vid tretiden och tro fan att vi var först på plats vid terminalen i år igen! Reseledarna ville vara där tidigt så de kunde käka pizza eftersom "det är så dyrt att käka på båten"... Bah, fattiga studenter! :P

Sen var det liksom som vanligt. Stuga 26 A väntade på oss, jag gick till receptionen för att armbåga mig fram till disken, skriva på den där ansvarsförbindelsen och få kuvertet med nyckel och info och sånt. Får syn på Jocke som står och instruerar en looooser om var de kan slå upp sitt tält (hihi) och när han tittar upp får han syn på mig, vänder sig om, greppar en nyckel och lobbar ut den till mig! Jag tittar mot papprena man ska skriva på och Jocke hojtar "Äh, skit i dom, de gäller ändå inte er". Nåt ska man ha för att man mutat honom med öl, hahaha... :-D

Sämre i år: dyrare och därmed mindre folk. Hela Team Sthlm stannade hemma (förutom några tappra själar) och i deras rum i annexen utmed capsgatan bodde nu KTH Haninge - fail! Shit vad dåligt drag det blev där... Ingen från Ronneby, Kristianstad, Malmö...
Bättre i år: Käket! Nån kyckling av nåt slag på sittningen (som inte toastades av Freba, han var inte ens där...) och ett grillspett på grillningen inne på leklandet - där Bosse Larsson toastade!

Boda Borg var kul att åka till på lördagen, men synd att man missade allt utom finalen av Gutawågen...

Hemresan var en enda lång väntan. Oskarsbåten gick vid tolv så då var vi ju färdigstädade och klara, sen var det slå ihjäl tid som gällde. Långsam promenad till mAx vid Österport, käka länge, knalla tillbaka via Coop, dega på terminalen och läsa tidning fram tills att färjan gick vid fyra. Då var det dega i tre timmar på den tills vi var framme i Nynäs, då hämtade vi väskor och konstaterade att en pendel gick 19.05, båten kom 19.15 och nästa skulle gå 20.05. Dessutom måste man byta i Västerhaninge av nån jävla anledning... Halv tio var jag hemma... Uff.


Idag har jag hittat en kul lampa på Ikea i Barkarby och sett AIK slå Djurgårn med 1-0 i derbyt på Råsunda! Jag satt hemma i soffan och kollade på Canal+ eftersom det var bortamatch hemma så att säga eftersom Stadion inte är godkänd för derbyn och jag inte var speciellt intresserad att pröjsa Djurgårn 500 spänn (!) för nånstans på min vanliga sektion...
Men det gick ju bra! Sjukt bra spel av Gnaget i första, en touch på bollen hela tiden och Ivan Obolo fick på en sjujävla rökare från 35 meter som smet in precis vid stolpen - riktigt tjusigt!


Till sist något jag säkert länkat till tidigare, men det skiter jag i - den är ju så jävla rolig!

http://www.junkshop.nu/flyg/20060630_Bokis/bokis_calmato_theend.wmv
Ganska stor, men väl värt väntan!

"This is what vi in Sweden call a väg" xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback