Det är skillnad på rök och rök

1-0 mot Bajen blev det, CH Jagne lobbade in bollen på stopptid i första, men tyvärr överskuggades det av att diverse lågpannade primater som kallar sig fotbollsfans tycker det är roligare att elda bengaler och tända nödbloss så att domaren bryter matchen i några minuter eftersom det är så jävla rökigt på Råsunda, som anser att det rätta förhållningssättet till det andra lagets supportrar är att hetsa fram slagsmål och om det inte går kan man alltid kasta in nödbloss eller söndersparkade stolar på en annan läktare.

Men givetvis vågar man inte stå för det man gör, så man maskerar sig...

Jag blir så jävla förbannad! Försvinn från våra matcher, ta era vidriga bengaler med er och våga faaan inte kalla er för supportrar! Jävla pack!


Men i övrigt har det varit en trevlig vecka! :]

Ute i skärgården med Kärcher i lördags, på Koholmen i närheten av Ljusterö utanför Åkersberga. Äventyrens Ö heter stället och vi blev utsatta för en slags femkamp, typ "Här är ett långt rep, ni ska skapa en perfekt kvadrat av det med räta vinklar. Med förbundna ögon".
Riktigt skoj och en sjukt god gulaschsoppa (med färskpotatis!) till lunch!

Sen full fart hem, hämta de öl jag hade hemma och in till Långholmen och Skrattstock! Nu var det Stockholm Maraton samtidigt, så min tanke att ta bussen över Västerbron från Fridhemsplan gick i stöpet då SLs reseplanerare bara visade massa texter om maran när man sökte resor som renderade i svar om innerstadsbussar. Det blev Tvärbanan till Liljeholmen och tunnelbana till Hornstull istället. Men vad är det första jag ser när jag kommer upp ur underjorden? En blåbuss som kör upp på Västerbron... Figures.

Men Skrattstock var kul, en jävla massa folk och ännu fler ståuppare kändes det som, haha... Det är alltså en standup-festival typ, i amfiteatern på Långholmen där de kör standup från lunch till nio på kvällen, fem-sex olika per timme och konstant garvande...

Jag och R omgrupperade till Rålambshovsparken när solen försvann in bland träden på Långholmen och fortsatte öla där tills ölen var slut. Då blev det en öl på Vasagatan innan vi hamnade på Kellys och vinglade ut vid stängning...


Alltså var jag en aning bakis i dag.

Men det gjorde inget eftersom det var kalasväder och jag stack in till stan och tog museispårvagnen till Waldemarsudde och Gärdesloppet med Prins Bertil Memorial. En sjukt massa tjusiga gamla bilar och cyklar med och utan motor på display i gröngräset och dessutom rallyt som orsakade smatter och avgaser - precis som sig bör!

Många bilar var bara på utställning, men nästan samtliga körde upp på en scen där en konferancier berättade lite om just den bilen - sjukt intressant!
Men några var också med i rallyt som sträcker sig på en typ två-tre kilometer lång slinga på Djurgården. Allt från Porsche 911 och tidiga Bugattis till MGB och gamla Peugeoter. Tanken är inte att köra snabbast, utan att köra lika fort under tre varv, dvs med varvtider så nära varandra som möjligt. Sekretariatet lägger samman differenserna mellan varven och den med lägst total diff vinner. Lika förutsättningar oavsett bil alltså!

Nu var jag inte kvar när de korade vinnaren, men förra året vill jag minnas att den som vann klockade in på under fem sekunder. De körde alltså tre varv där varvtiden inte diffade mer än totalt fem sekunder - imponerande! Och med tanke på att banan är blandad med både asfalt, grus och hederlig skogsväg gör inte prestationen sämre...

Sen gick jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback