En torkvinda vore nog inte så dum i alla fall

1½ timme till avspark i Champions League-finalen och jag bara sitter och väntar. Givetvis håller alla korrekt funtade på Barcelona i afton, må de röda fulingarna från den skitiga staden Manchester stortorska! ;)

Man City hade förresten en kul t-shirt i våras när United firade 100 år. Nåt i stil med "Celebrating 100 years of a United-free Manchester" apropå det att Uniteds hemmastadion de facto ligger utanför stadsgränsen. Sjukt bra! :-D


Typiskt förresten, det har ju varit en aning fullt upp de senaste veckorna, så nu är man djupt nere i byrålådorna och rotar. Alltså gick jag ner i tvättstugan igår för att leta ledig tid. Då är tumlarjäveln trasig...
Nu snurrar det en tvätt i alla fall, jag var fan tvungen att tvätta jobbarbrallorna och det finns ju trots allt ett torkskåp. Men stortvätten får vänta. Igen.


Fotboll idag och fotboll i morron, då är tanken att Bajen ska åka på spö på Råsunda - äntligen hemmaderby! Att Bajen förvisso börjat vinna, men har större delen av backlinjen på skadelistan gör ju att förutsättningarna för tre friska poäng till Gnaget ökar. Dessutom Davies avstängd efter armbågen häromsist.


Den långtidslånade Opeln jag rullar omkring i har ju haft en benägenhet att jäklas lite när man inte behöver det, men nu ska jag fan förekomma den! Är det över femton grader varmt och det blir kökörning i exempelvis rusningstrafik går temperaturen i motorn upp såpass att det enda alternativet för att undvika att den kokar är att vrida på full värme och fullt blås in i kupén. Otrevligt javisst, men värmen måste bort från motorn på nåt sätt.
Så igår när jag kom hem från jobbet efter kökörning och en temp på över 90 grader hivade jag upp motorhuven med motorn igång och det var precis som jag trodde - fläkten vid kylaren stod still...

Steg ett blir att kolla säkringarna, men för det måste jag dechiffrera vad det kan tänkas heta på tyska - det är ju en importbil... :]


Nu är det hög tid för lite middag, sen är det chips, dip och fotboll som gäller!

Forca Barça! Vamos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback