Beckmörker

Varför kan en resa aldrig bli riktigt som man tänkt?

Jag och Hyttinen tänkte ge oss iväg vid tre i fredags, det blev närmare fyra. Dessutom snöade det av bara faaan större delen av vägen ända ner till Ödeshög, där försvann det vita på marken... Dessutom minus och en snösväng som inte hann med, detta gjorde att moddsträngarna var frusna och blästrade innerskärmarna rätt bra kan jag säga...

Väl nere i Jönköping letar jag rätt på casa el Dude, langar in mina grejor, morsar på Flipp som dykt upp och traskar sedan bort mot Pipes of Scotland - ett nytt ställe man måste kvalitetstesta! Väl där väntar en massa kul folk, så det blir givetvis kvalitativt skitsnack ända till ett då de stängde. Vi funderar på att gå bort till Twin sista timmen och går ut på gatan för att samla ihop oss. Här går saker och ting helt åt helvete (jag kommer hävda till döddagar att jag inte hörde att det ropades) varvid några av oss ger oss iväg då de som stod och snackade med folk vi inte kände skulle komma efter.

Det hela slutade med total katastrof, många sms senare har jag en nattlig date vid Kristine kyrka och såhär i eftertänksamhetens kranka sken har jag kommit fram till att jag nog brände mina skepp fullständigt där. Där satt jag med någon jag håller oerhört mycket av och misslyckas så kapitalt. I och för sig vet jag inte om det fanns något intresse hos henne till att börja med - på Pipes verkade det lovande, men sen vetefan vad som hände. Eller många gånger innan dess också för den delen...


Lördagen betydde Munksjövarv, kebab på Prima (klart godkänt) och sektmöte! Förfest där jag bodde, så det var ju bara att korka upp vid tre och sätta igång! Som vanligt stod jag ut en aning i min blåa bland allt gult, men nån måste ju vara svanunge också. ;)
Ner till Akademien, middag, indubbning, kröka. Min iPod räddade kvällen en hel del tror jag, de körde bara r'n'b-skit tills vi gjorde en hostile takeover, pluggade in min iPod och började köra Pärleporten, hahaha...

Efterfesten på Epidemien var gjuten och återigen lyckas jag schabbla bort det... Full fart på drickandet i ett av köken, en stereo dunkar musik och en tjej drar upp mig för lite moves - trevligt! Det verkar mer än lovande, hon tycker att vi ska gå iväg en sväng, chevaleresk som jag är låter jag henne gå före i en smal passage och när den tar slut står det en grabb där och bokstavligen fångar in henne. En kvart senare sitter de i soffan och grovhånglar... *suck*

Söndagen blir långsam, träffar Asp för en antibakis-sväng genom stan, hade hoppats på att kunna träffa tjejerna från fredagen för att kanske bena ut ett och annat, men det ville sig inte heller. Om de verkligen inte hann eller om de bara inte ville vet jag inte, just nu målar jag fan på alla tillgängliga väggar...


Till råga på allt är det anmälan till AG på fredag och det är när jag jobbar. Att jag kan anmäla är alltså högst osannolikt - om jag överhuvudtaget får ihop fyra pers till stugan... *dubbelsuck*


Men lite bra har det trots allt varit! HV slog ut Frölunda i hockeyn och AIK slog Rögle igår! Leksand borta på torsdag är en måstematch, iofs är alla matcher det plus att SSK måste torska för att detta ska gå vägen...

..och på söndag börjar Allsvenskan! 15.00 på Råsunda mot Halmstad innebär att jag måste iväg "tidigt" från Örebro, jag ska ju på Tjällossningen i helgen och bli nobbad av en massa brudar... ;-)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Jag tyckte i allfall att det va kul att se dig igen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback