Det regnar, det måste vara sommar...

Kalasvädret runt pingst var ju bara en teaser av elaka Moder Natur som fick oss att hoppas på en kanonsommar, för nu har det vanliga/riktigt/äkta (pick your choice) svenska sommarvädret anlänt...

Men förhoppningsvis regnar det ur sig det värsta så det är avklarat inför veckorna som kommer, nu drar ju festivalsommaren igång! Sweden Rock var ju häromhelgen och jag är grymt avundsjuk på dom som var där och rockade till Europe (mina gamla hjältar) och Flogging Molly (partymusiken numero uno)!

Nästa helg är det midsommar (vad ska man göra då?) och sen är det minsann dags för min första festival för året: Peace & Love i Borlänge! De har sålt sjuka 35000 biljetter och är därmed störst i Sverige, de slår till och med SRF! Därmed har de också gjort om festivalområdet (igen) och för oss chaufförer blir det till att lära sig hitta fram till scenerna och hotellen (igen) eftersom festivalen är mitt i stan...
Men det gör man ju så gärna!

Två veckor senare är det Hultsfred och där har de också gjort om området rejält. Förra året var det campingen som genomled rejäla förändringar och nu är det festivalområdets tur, de har vänt på Pampas, Atlantistältet är borta och Rookie har tydligen blivit en egen liten scen igen, fast nu utanför Stora Dans och Teaterladan..?
Dessutom är jag inte stagesecurity i år (jävla Rockparty att göra om allt så alla polare hoppar av) utan står i en entré och muddrar folk och sätter fast armband. Tre pass på sex timmar är ju helt okej och passen tis 23-05, tors 17-23 och lör 11-17 gör att jag inte missar nåt av värde. Men jag undrar vem som fick den briljanta idén att, på mitt första pass på ett område jag inte jobbat på förut, sätta mig till gruppansvarig, hahaha...

Jaja, det ska nog gå bra.

Nu blir det ut till Jungfrusunds Varv och restaurangen där för lite käk tillsammans med päron, syster med familj och hennes svärföräldrar från England.

Kommentarer
Postat av: StefaN

Klippte en film när jag kom hem, kan säga att Sweeney Todd (med den suveräne Johnny Depp och den undersköna Helena Bonham Carter) är en av de blodigare filmerna jag sett, hahaha...

Dessutom var den ju kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback