Force quit and move to trash

Tänk vad fort saker och ting kan ändra sig.

Jag trodde det var helt kört, men så kom det en blixt från klar himmel för några dar sen...

Det innebär iofs en resa igen, men det gör jag så gärna!


Jag har ju fått tag på ståplatsbiljetter till U2 på Ullevi! *yay*


Satt på jobbet idag - totalt öde - och rekade resalternativ.
- SJ Prio har en sommardrive med halva priset på första klass, men de platserna var ju slut givetvis och sen var det bara boskapsvagnar med InterCity kvar. Inget Internet och fem jävla timmar med tåg som stannar vid varenda mjölkpall... Dessutom nästan tusen spänn enkel.
- Buss är inte att tänka på. Runt 450 spänn och sex timmars resa. Nja.
- Flyg går snabbt, men är dyrt. Trevligt nog flyger Malmö Aviation på Landvetter från Bromma och där jobbar ju syrran... Hmmm...

Alternativet är bil som landar på under femhundringen enkel resa. Det är fan skamligt att det ska vara billigast!


I övrigt började jag en liten filmmaraton igår med att se om alla Harry Potter så man är up to date om det skulle bli biogång framöver. Känns som att det är en film man vill se på bio. ;)

Den och Tarantinos nya och den med Johnny Depp och...


Fick ett ryck och började städa (!!) på jobbet igår, först gick jag bara lös på disken med nån allrent-spray och en mirakeltrasa, men sen gav jag mig på hyllorna bakom ryggen och började rensa riktigt jävla ordentligt.
Sjukt mycket gammalt skit som sparats eftersom "det kan vara bra att ha", men när ingen använt det på de två år jag varit där ansåg jag att det var läge att förflytta valda delar till komprimatorn utanför.

Vissa grejor har varit någorlunda användbara, jag hittade en hel låda ärmskydd med fungerande streckkod och allt, bara att justera upp lagersaldot och hiva ut i butiken! En tjock folder från Shell om oljor var också ganska matnyttig, även om det var lite väl mycket kemilektion ibland.

Men sen var det bara skit. Det äldsta jag hittade var en rekommendationstabell för tändkablar (har vi haft sånt?) där de nyaste bilmodellerna var av årsmodell 1989. Den har alltså legat där i tjugo år!
Fast det var lite kul med en tabell som har Opel Rekord och Volvo Amazon i listorna, hahaha! Ja, jag sparade den. ;)

Så nu är det bra mycket tommare bakom ryggen på mig, fan vad skönt! När jag tömde sopkorgen i komprimatorn vägde den säkert över tjugo kilo - bara gamla foldrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback