GDS ftw...

Saker och ting börjar ordna upp sig, fast mest på bilfronten.

Igår åkte nya tändstift och kablar i och genast försvann problemet med en cylinder som lägger av, nu går den som en klocka igen! Dessutom hittade jag anledningen till tvåan för otät vevhusventilation när jag listade ut vilken slang som måste vara rätt.

"Få se, det måste vara den som kommer nerifrån och går in i toppen.. den där.. öh, den med hålet i, ja.."

Om man har ett hål på 1x1 cm i slangen borde en tvåa vara ganska väntad, haha...

En kort formpressad slangsnutt på en decimeter men samtidigt i en nittiogradersvinkel - testade med en oljebeständig slang på jobbet, men det var ju tvärstopp i den i så kraftig vinkel. Ringde Svenska Bil borta på Ranhammarsvägen, motormodellen är inte helt vanlig - men det fanns en på hyllan! Dessutom bara för 83 spänn! Fem minuter senare var jag där. :-D

Lamporna ska jag skruva på så de hamnar på samma höjd, sen är det parkeringsbromsen och fjäderbenslagret kvar. Hade en leverans till en Mekonomenverkstad idag och passade på att fråga - 1800 spänn skulle de ha för lagerbytet. Undrar om det är mycket eller litet? :]

P-bromsen borde gå att spänna själv, även om kärran måste upp på pallbockar med bakhjulen i luften. Frågan är om det inte är lika bra att byta bromsbackarna bak på en gång, det har börjat låta rövare om höger bak när man bromsar senaste veckan...


Mot Debaser!

Kommentarer
Postat av: Timur

Tjänare granne

Vi ligger på samma server så på något sätt är vi grannar.

Hamnade hos Dig av en slump - sökte efter hulth stugan. Hur kommer du in i bilden. Du som verkar vara ur stockholmare.

Härligt att läsa dina synpunkter de stämmer så bra med mina egna - lev fort.

T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback