"Klia mig på ryggen..."

Sådärja, efter en "vinter" bestående av slask i Stockholm var det ju riktigt trevligt att få uppleva äkta vinter! Synd bara att man måste ge sig iväg ända till Vemdalen för det... ;)

Mitt parkerings/transportproblem löste sig galant för övrigt. Jag körde ut bilen till Ekerö och farsan skjutsade in mig till KBV. Mycket praktisk lösning!

Bussresan var lång och det vart inte så överdrivet med sömn, mest på grund av att vi lämnade E4 strax norr om Gävle - resten av resan gick på plogade riksvägar vilket innebär lite extra dundrande jämfört med saltade vägar. Men vi stod en timme utanför hotellet och väntade på att de skulle öppna, där fick vi några värdefulla minuter!

Sedan dess har jag och två galanta damer mest ägnat oss åt att åka pulka, slappa i stugan och göra så lite som möjligt under så lång tid som möjligt! De andra försvinner ut i backarna så snart de vaknar och kommer sen hem nånstans på eftermiddagen och kräver de bästa platserna i soffan...

Saken är ju nämligen den att hyra grejor plus liftkort landar på en summa jag inte är i närheten av om jag så fördubblar mina monetära tillgångar. Riktigt trist att inte kunna härja runt i backarna, men vad gör man?

Svar: man dricker öl istället! :-D

Festandet har varit ganska jävla stabilt måste jag säga, vi bor i ett hus med fyra "lägenheter" och eftersom alla är fyllda med folk från vår buss står dörrarna öppna och man minglar runt mellan festerna som på vilken korridorsfest som helst... Annars finns det alltid något på gång i någon av grannstugorna och sen finns ju alltid after skin på Högfjällshotellet.

Stugorna ja. Vi bor nio pers i vår stuga (egentligen bara åtta bäddar, men en sen anmälan gjorde att jag delar dubbelsäng med de två galanta damerna - oj vad jag klagar...) och när jag hörde att vi har bastu visste jag inte om jag skulle tro på det först, men jodå.  Den finns där. Tillsammans med tvättdiskmaskin, tv med stereo och dvd, dubbla skithus och liftarna inom synhåll klagar jag inte alltför mycket faktiskt.

Hade det funnits gratis internet hade det varit komplett, men så bra var det inte. Det finns ett nätverksuttag här och dessutom ett trådlöst nätverk, men där måste man ha inloggningsuppgifter och sånt. Jag försökte få igång ett 3G-modem i min burk, men det sket sig. Jaha, noll internet då för min del...

Förtrösta icke! En ny sökning efter trådlösa nätverk gjorde att jag hittade ett som bar en polares namn..? Anslöt till det, testade i Opera och jodå. Mycket trevligt med polare som delar ut nätverkstillgång ute i obygden, haha...

Det går lite segt, men det duger så bra så.


Nu är tanken att slappa lite till i soffan (de som varit borta i Björnrike idag börjar trilla in igen), öppna en öl eller två och se om jag kan hitta den där flickan ikväll igen som jag hittade igår... ;-)

Igång med Spotify, återvänd till allt dumt snack i soffan and we're game!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback