Ta bort mig!

Idag sjönk jobbet ännu ett snäpp på motivationsskalan, hur omöjligt det än låter.

Hon (som anställdes för att vara på kontoret) som mestadels sitter i kassan slutar nästa vecka för att börja plugga (avundsjuk? jag? neeej...) och då lär jag hamna där igen. Inte mig emot då jag inte tycker det är så överdrivet roligt att vara på butiksgolvet och få frågor jag inte fixar på långa vägar.

Missförstå mig rätt, är det saker jag kan tycker jag det är skitkul att hjälpa kunder, men här kan det komma frågor om precis vad som helst. Väldigt mycket är sådant som vi inte har i lager, kan vi hitta det hos någon av leverantörerna (och de är många), finns det i någon av alla produktpärmar, vad kostar det, vad har vi för marginal på det... Huga.

Men idag fick jag reda på något som har fått alla som har fått reda på det att knorra... Nu ska Internet spärras.

Vi ska bara få komma åt leverantörernas hemsidor och inget mer. Möjligtvis eniro och hitta.se.

Chefen tycker det surfas för mycket nämligen. Med tanke på att han anser det vara, citat, stöld av arbetstid, slut citat, att svara i egna mobiltelefonen om det ringer så kan man ju bara fantisera om vad han tycker om huruvida någon skulle kolla ställningen i dotterns basketserie, logga in på Nordea trader och kolla aktierykten eller läsa på Wikipedia...
Vi tre som exemplen handlar om försöker sköta det lite snyggt i alla fall, passar på när det inte är kunder i butiken och klickar bort sidan så snart någon kommer, men inte alla.

Det jävliga är att de två mest nyanställda (dvs inte jag för en gångs skull) utan att blinka sitter och surfar på nätforum, kollar på tradera och inte minst facebook utan att bry sig det minsta om att det är kunder i krokarna. Den ena av dom är den som slutar btw.

Tack så väldigt, nu blir det ju ännu roligare att sitta och dega i kassan när det inte är några kunder i butiken.

Saken är den att man måste på något sätt se upptagen ut när bossen kommer, annars kommer det garanterat en sur kommentar om att det finns alltid något att göra, seså, sätt fart nu...

Nej, jag kan inte gå iväg ut på lagret för att hämta grejor att fylla på i hyllorna närmast med, skulle jag röra mig mer än fem meter från kassan blir det ett jävla liv - samtidigt som han kräver att vi gör saker hela tiden...


Den här krisen kom jävligt olägligt, jag är desperat efter att hitta nåt annat!
Det är såpass illa att jag på fullt allvar börjat överväga att köra budbil eller vad som helst, trots en brutal nedgång i lön...


din boss e d nåt å ha?
nån som kollar upp så man gör d man ska
din boss han vill att man springer men när han tittar bort så får han ett finger
din boss han e inge kul man vill inte va nån hamster i hans jävla hjul

...

dom e alla lika från dom allra minsta till dom superrika
dom bossar dej dom bossar mej dom glider runt överhuvudtaget å bossar sej
dom e alltid på n men jag säjer: lägg ner
för hur mycket man n jobbar vill dom ändå ha mer

Kommentarer
Postat av: Lexie

jag känner igen det där med att man inte får sitta i kassan om man inte har kunder, men samtidigt inte får lämna den heller... inget vidare.

Postat av: Anonym

Men käre käre Stefano.. Sök jobb någon annanstans då! Inte för att det kanske är bättre betalt, men jösses så viktigt det är att man trivs på jobbet!! Så se nu till att sök i Jönköping så vet ju både du och jag (+många fler) att du kommer trivas! =)

2009-01-13 @ 21:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback