So call me a bakåtsträvare...

Baluns grande igår, T hade inflyttningsparteyh i Blåsut och där hamnade man ju, efter ett stopp vid Skanstull på vägen för att fixa is och groggmuggar. De senare blev sjuelvans stora kaffemuggar, haha...

Efter en titt på sl.se konstaterades att det skulle gå en tunnelbana nio minuter senare och sen en kvart senare (eller hur det var), det bestämdes kvickt att vi skulle sno oss på. Vi pojkar hann med tåget, hur tror ni det gick för de andra? ;)

Det var nämligen krav på att vara på Cliff Barnes innan elva, då drog musiken igång och vips blir kön jättelång tydligen. När vi väl kom fram var det några meters kö upp till dörrarna, sen några meter till innan repet och garderoben. Det tog oss säkert tjugo-trettio minuter - de andra stod i kö nästan en timme...

Stället är inte stort, ligger lite off strax norr om Odenplan - men jävlar i havet vilket drag! Läste på T's blogg innan att vi skulle "dansa, dansa, dansa" och jag som inte varit på CB innan fruktade en helkväll med modernt dunkadunka som är olidligt i större doser - men hej vad jag bedrog mig!

Ett sms skickat till Jönköping vid 00.40: "Du skulle vara här, Don't Stop Me Now på dansgolvet!", dvs en inte överdrivet känd men jävligt bra låt av Queen. The Commitments - Mustang Sally, The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles), massa guldmusik hela tiden!

Jag kan helt klart tänka mig att återvända dit. ;)


Apropå Jönköping fick jag reda på igår att de bygger om Akademien igen. Denna gång är det Gamla puben som mer eller mindre slaktas - jag hittade lite
bilder på Facebook om det. Baren där den funnits sen 1990 är borta (oklart vad de tänkt hitta på med ölkylen) och byggs numera upp längs väggen mot gamla expen, dvs där vi byggde vår stadiga soffa - den fick alltså bara stå några år.

Visst, den gamla baren var svår att jobba i när den fristående väggen smälldes dit, men bort med den och det skulle bli acceptabelt igen. Men jag tycker det är lite trist att vår soffa är väck - undrar om de behövde några dynamitgubbar för att få bort den? Vi byggde den rejäl. :-D
Framförallt undrar jag vad de gjorde med vår lilla hälsning vi lämnade inuti? ;)

Fast man kan undra vad dessa ständiga ombyggnationer kostar...

Jag hoppas att de fått fart på den där rockpuben de snackade om att dra igång i Westernpuben - DET är något jag är övertygad om att Akademien behöver!


/red
Satt just och såg en dokumentär, Stranded, på SVT om de som överlevde flygplanskraschen i Anderna 1972. Filmen Alive handlar om just detta, men nu var många överlevande med och berättade samtidigt som autentiska bilder och filmer klipptes in med nyinspelat material. Fy tusan vad jag satt och snörvlade när två av dom fick syn på en herde efter tio dagars klättring i Anderna...

Måtte man aldrig råka ut för något sådant.

Kommentarer
Postat av: Tess

håller med ovanstående talare - jävligt bra är den!

=)

Postat av: SjöKan

Tjenare! Jag antar att ingen av de som håller på med bygget där nere läser på Sällan studsar en termos särskilt regelbundet så jag får väl ta på mig att rapportera det jag har sett. Den gamla ölkylen, som för övrigt hade en liten version av Kaspiska havet under sig (även under Handikapptoan och kanske hela damernas) p.g.a. ett avloppsrör som inte var plomberat, blir ombyggd till toalett av typen dubbel-Unisex. Dvs. två toalettstolar bredvid varandra i samma rum. =) Tydligen hade de inga som helst problem med att få bort någon av de två golffasta sofforna men hade nog vad jag förstått missat meddelandena. Men jag kan komma ihåg fel...



Man blir ju åtminstone nyfiken på om det går att beställa öl lika bra i den nya baren som i den gamla, som åtminstone jag som gammal pubpoolare måste hålla med de som nu bygger om, inte var lättjobbad...

2009-01-12 @ 13:14:13
Postat av: StefaN

Hehe, golvet var minst sagt ojämnt i kylen redan när jag började härja i baren 1997 och redan då luktade det lattjo därinne... ;)

2009-01-12 @ 17:03:50
URL: http://midnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback