Skiweek 2009

Nästa gång jag åker på något liknande Skiweek måste jag se till att ha råd till att hyra grejor - inget fel med att ligga och dra sig lagom bakfull när de andra störtade ut i ottan, men jävel vad avundsjuk jag blev på de som åkte omkring i backarna...

Nog för att det skulle gå präktigt åt helvete om jag gav mig ut där, men vafan, man måste ju testa! Jag vill åka bräda! :)

Det ramlade ner en del snö medan vi var där, så av klarblå himmel såg vi inte mycket. Lite synd, ingen större idé att rasta min D80 då ju. Istället fick min gamla Coolpix jobba lite, några bilder blev det men man märker ju hur gammal den är - tar en evighet på sig att fokusera, blixten slår hårt och ingen vidare stuns i färgerna. När jag får råd står en ny partykompakt på önskelistan, helt klart.


Men det var sjukt kul i alla fall!

Inte minst satt vi och garvade hysteriskt i stugan åt de mest fåniga grejor... Sportreferenserna till en "hemmamatch" skrattade jag åt så jag hade träningsvärk i kistan dan efter, jösses jävlar vad långt vi lyckades driva det, hahaha...

"Man vill ju inte råka ut för en utvisning mitt under akt.. matchen"
"Skulle vara checking from behind då"
"..eller offensiv spelare i målgården"
"Hörni, vi måste tänka på media, vi måste ha kommentatorer!"
"Glöm inte målkameran, ibland vet man bara inte om den var inne eller inte..."
"Ajaj, utvisning! Too many players on the ice..."
"Justja, vi måste ha domare!"
"App app app, offside!"


..och så vidare, och så vidare, och så vidare... :-D


Idag har jag jobbat och nu är det helg igen. Jobbigt det här. ;)

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Gissa om jag var paff men glad när tjejerna klev ut på scenen!! Jo då, jag har nog de flesta dokumenterade. Ska försöka få loss bilderna i morgon. Och du, glöm inte fixa fram de bilderna du har åt mig... Rookie, Johnossi... =)

2009-01-24 @ 00:34:41
Postat av: Eow

Jag sa ju att det var värt besväret :D

2009-01-24 @ 21:36:09
Postat av: StefaN

Värt besväret? Skulle vara för söndagkvällen då... ;)

Postat av: Eow

Du får väl stanna hemma nästa gång då ;)

2009-01-26 @ 21:19:04
Postat av: StefaN

Okay, you lost me there... Är fröken verkligen med på vad jag menar..? :P

2009-01-27 @ 16:29:13
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

om det bara var värt besväret för söndagskvällen

2009-01-27 @ 19:23:12
Postat av: StefaN

Njaä, eller jo.. Nej, alltså... Äh, du vet vad jag menar! ;)

2009-01-27 @ 22:26:24
URL: http://midnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback