Jag som just vant mig vid att skriva 2008!

Äntligen fick jag genomföra det!

När jag var nere på Tomtevakan innan jul lyckades jag glömma min kepa på natthärbärget och några dagar senare läser jag på en blogg vad som
hänt min kära keps...

Första reaktionen var ganska naturlig, "vaihelvete, nu har sopprötterna blivit för fulla och tappat alla hämningar igen" och sorgetankar om en kepa som faktiskt passade min tjocka skalle - vilket 95% av världens kepor inte gör.

Men efter en natts sömn kom det trots allt lite tvivel och jag drog slutsatsen att så jävliga kan de ju inte vara - men hur då hämnas och framförallt få tag på kepan igen?

Jag satte dom i kloster! :-D
Inte en kommentar på bloggen, inget snack på msn, inga sms - noll reaktion från mitt håll.

Så en dag låg det en avi från posten på hallmattan om en försändelse som var för stor för brevlådan och med avsändaren "Tomten". What the f..?

I utbyte mot avin får jag en jiffypåse och i den ligger minsann kepan - pimpad med en massa glitter och ett kort om att den faktiskt är orörd.

Ah, hämndens timme är slagen!

Eftersom den kom som ett vanligt brev får ju inte avsändaren något track-id eller nåt som visar om det har kommit fram - alltså mörkade jag totalt att den kommit. Det kom lite frågor söderifrån om tomten kommit, men jag förstod iiiingenting... ;)

Till slut brast det för dom och på msn kom det att "jamen vi skickade ju för fan den med posten!"
"Jasså, näää här har det inte kommit nåt..."
Hehe.

Nu blev det alltså så att jag begav mig söderut för att riva av ett nyår med sagda natthärbärgesinnehavare och äntligen kunde jag genomföra det! Hej och hallå som vanligt, de duschar och har sig i en halv evighet (det är ju två kvinnor vi talar om trots allt) och strax innan vi beger oss mot Skövde (som det blev tack vare Bjarnes avhopp) kan jag inte hålla mig längre utan rycker fram kepan ur väskan, sätter den på skallen och tycker att "jag gillar inte glitter".

Jösses vad mycket invektiv det flög genom luften helt plötsligt, hahaha... :-D

Nu var jag inte färdig helt med min lilla hämnd (jag menar, lurar de mig så lurar jag dom) så jag vidhöll ett tag att jag hela tiden trott på vad som stod på bloggen, men så var det ju givetvis inte. Dock tog det skruv lite för bra och det var ju inte meningen riktigt.

Så nej flickor, jag tror givetvis inte (så) illa om er, men erkänn - lite kul var det allt! ;)


Sen åkte vi till Skövde och hittade efter lite rabalder fram till en öppen mack (något som vi letat efter sen vi märkte att OK/Q8 vid mAx Jordbron var stängt) och till slut även till Scarface och Tord. Givetvis hade de flyttat gästparkeringen vid Skanska så Studentkårens parkering blev ju kalas.
Sen blev det fest! Först var det bara vi fem och Spooker, men titt som tätt ramlade det in folk och här och där var det nån man kände - bland annat ramlade Mats in, en som likt mig blev tvångsrekryterad till laget "StefaNs Tomtar" när vi var på Hermans Julphest i Trollhättan för några år sen... :)

Tolvslaget avnjöts vid klockstapeln på campus där kvällen sen bara blev knäppare och knäppare efter det...

Men jag vaknade på en soffa på förmiddagen så jag och Tess började veva dvd-filmer för att fördriva tid. Barbarella, Blues Brothers, Ivanhoe (givetvis)...

Jag parkerade i Bromma kvart i elva i går kväll. Gäsp.


Idag kom det ett rejält paket från Ginza - helgen är räddad!

Kommentarer
Postat av: Suputerna

vi hatar dig, bara så du vet.

2009-01-03 @ 00:55:48
Postat av: Suputerna

vi hatar dig, bara så du vet.

Postat av: suputerna V 2.0

Vi hatar dig ännu mer nu. Bara så du vet.

2009-01-03 @ 16:40:37
URL: http://www.tankarnasparadis.wordpress.com
Postat av: Jonster

Heja StefaN... ett lite BURN så där förgyller vilket nyår som helst...

2009-01-03 @ 22:38:35
URL: http://jonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback