Puckots födelsedagsfest!

Ibland ska man ha lite medvind.

Det gick alltså vägen i fredags, så mitt longshot på lösa boliner satt mitt i prick! Hämtade de rätta bromsbackarna (och monteringssats icke att förglömma) på fikarasten i fredags, snackade med chefen om att stå i tvätthallen och det var inga problem, tack och lov.
Farsan tyckte kvällen innan att bromstrummorna var så slitna att det egentligen behövdes nya, så han tittade runt efter nya, men det fanns inte. Den smalare modellen togs tydligen inte till Sverige - detta är ju en Tysklandsimporterad kärra...

Men när han väl dök upp hade jag rivit av bromstrummorna på bägge sidor och satt igång med bytet på högersidan, han började med vänster och framåt ett var vi faktiskt färdiga. Jag tog en tur runt kvarteret, bromsade och ryckte i handbromsspaken mest hela tiden och eftersom hjulen faktiskt låste nöjde jag mig med det.

Vid tre plockade jag upp Tossa och Harnis i Flemingsberg och sen blev det full fart mot Jönköping!

Även om det såg lite illa ut när vi stannade i Herrbeta för läsk- och godispåfyllning och det rök om vänster bak... Men backarna ska ju sätta sig, då ligger de an lite i början.


Sen blev det fest! Först "lite" lugnare på Bishops dit vi till slut lyckades locka Bjarne och på lördagen blev det så baluns grande. Fullt med folk i partyhålan på Österängen, till och med så det kom folk från andra fester i huset eftersom deras värd somnat, hahaha...

Efterfest blev det också! Studentbostäderna ovanpå Amadeus har byggs om "en aning", från ganska sunkiga smårum med gemensam toa i korridoren till lägenheter i etage och grejor. Riktigt schysst, fetbattle i Singstar (eller motsvarande) där jag naturligtvis fetrockade och fick man inte ett telefonnummer också... ;-)

När söndagen randades gjorde vi alltså inte många knop, jag kom inte ur soffan förrän långt in på eftermiddagen. Men till slut tog vi oss ner till Alcamo för en välbehövlig kebab med extra sås!


Prio för den här veckan är att komma i fatt med allt som blivit släpande på sistone, typ tvätt, ansökningar och sånt.

I morron ska jag till en GDS igen, hiva upp bilen och spänna handbromsen - sen är kärran fit for fight och ombesiktning! Idag byttes fjäderbenslagret och det var tur att man inte gav sig på det själv, de höll på i flera timmar på verkstaden eftersom det mesta i fjäderbenet var hoprostat...

Men nu knarrar det inte längre när man svänger! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback