Liquid inspiration kanske gör susen?

Att söka jobb är en konst säger de. Vanligtvis är det inga problem att plocka upp en tidigare ansökan, anpassa den till det aktuella jobbet, skicka iväg och få en "tack för visat intresse" nån vecka senare. ;)

Men nu står det fan still. Har suttit med Word i 20 minuter och inte kommit längre än att ha moddat första stycket. Det går fan inte!

Men så är det inte så upphetsande längre att sitta och skriva dessa förbannade texter när det i bakhuvudet ligger och gnager att det antagligen inte kommer resultera i någonting och blir det nåt så blir det ett TFVI...

Jag vet, chansen kommer när man minst anar det, söker man inget har man ingen chans, bla bla bla...

Men det hjälper ju inte nu! Writers block när man som minst behöver den.


Dessutom måste jag svänga ihop en skivrecension till i morron och där har jag ingen aning om vad jag ska tycka än, trots skivan på repeat.


Nej, åter till Word.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hata söka jobb! Undrar hur det känns att ha ett jobb, ett fast jobb som man trivs på, och inte behöva göra det? längtar

2009-12-09 @ 00:38:15
Postat av: *Bull*

Ja inte är den någon höjadare inte, men man ska inte ge upp! Det är måånga nej som dyker upp, men tänk på att den dagen någon svarar ja kommer resultera i total lycka och den chansen vill du väl inte missa? =)

2009-12-17 @ 11:24:01
Postat av: kaj

Nå hur gick det? Hade du nån användning av det jag skickade? Får du nått kul jobb?

2009-12-17 @ 11:40:18
Postat av: StefaN

Nä, har inte hunnit skriva ut det än - läsa 50 sidor pdf på datorn är inte vad man drömmer om att läsa... ;)

Men tack för att du skickade det! :)

2009-12-17 @ 21:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback