Kul med sol, men...

Insåg nyss att jag behövde ta en sväng bort till Ica om det var så att jag tänkte käka nån form av frukost i morrn bitti. På med luvtröja, ut genom dörren och väl kommen ut på gatan... oooh...

Mörkt, regnvåta gator, rejält blåsigt - det kändes som långt in i oktober! Snart är dom här igen, höststormarna! Sweet...


Rabaldret i pressen om Spotify efter
Magnus Ugglas utbrott kan man ju bara garva åt... Få se nu, Uggla har härsknat över att han får alldeles för lite i ersättning från sitt skivbolag för vad Spotify betalar dom i upphovsrättsersättning, eftersom hans skivbolag köpte in sig i Spotify i början när det inte alls var säkert att det skulle bli en succé?

Okej, så eftersom han "under det första halvåret tjänat lika mycket på sex månader som en halvdan gatumusikant drar in på en dag" surnar han till ännu mer över det faktum att han överhuvudtaget får betalt för något som folk lyssnar på över nätet och därmed hotar att ta bort sina låtar från Spotify?

Jag fattar inte.

Eftersom han säger att han blir "hellre våldtagen av Pirate Bay än rövknullad av Hasse Breitholtz och Sony Music" så borde det alltså betyda två saker.

1. Han vill hellre gå miste om alla intäkter när hans musik inte finns på Spotify och folk tankar från The Pirate Bay, istället för att få några "spottstyver" ibland i alla fall (en summa som gemene man antagligen hade sett som en gudagåva).
2. Det är följdaktligen fritt fram att tanka hans musik bäst man vill.

Fast man kan ju inte låta bli att fundera, om Spotify nu inte hade blivit nån succé - hade det gnällts på att Sony Music spenderat 30 000 spänn på sex procent i ett nätmusikbolag som gick omkull? Med till visshet gränsande sannolikhet... tja, behöver jag fortsätta?


Justja, jag har blivit morbror igen! En liten tjej dök upp vid sjutiden i söndags morse, till skillnad från storebrorsan så gick det undan - två timmar efter vattnet var det klart!


I övrigt är jag glad över att Premier League börjat igen, så man har nåt att göra på helgerna. Jag hade väl inte så överdrivet många verkligt nära polare i Jönköping, men här är det ensamt så det räcker och blir över. I 036 kunde jag gå ut ensam på krogen eftersom man alltid träffade nån man kände - oddsen på det här i stan?

Crap.


Jag stod i fönstret i ett hus vid havet.
Jag såg henne komma genom trädgårn där
Jag tror inte att hon visste att jag såg eller hörde
Men jag såg o jag hörde hur hon sjöng, tyst för sig själv:

Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom, kärlek är för dom
Kärlek är för dom

Jag körde neråt mot den gyllene staden
Frågade flickorna som stod längs vägen
Dom bara stirrade ner i marken o sa
Min herre ni, ni vet ingenting, ni vet ingenting

Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom, dom som har tur
Kärlek är för dom, kärlek är för dom
Kärlek är för dom

I kvarteren bakom stationen, jag frågade poeterna som satt där på rad
Dom bara glodde kaninögda rakt fram
Till slut, till slut sa en av dom
Vad kan vi om sånt?

Kommentarer
Postat av: kaj

ahhme! skaffa ett jobb och flytta dårå. Det finns fortfarande plats i jönköping för en till

2009-08-23 @ 13:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback