En varm helg

Okej, några ord om Tjällossningen i helgen då.

Jag visste att jag skulle bli sen till incheckningen (de stängde den redan 17 eftersom vinbrännbollen började då), men det visste också de om i staben. Men strax efter Bålsta på E18 blev det tvärstopp och krypköra i nån mil - jävla klåpare att inte kunna hålla sig på vägen! ;)

Full fart när det släppte och förbi Enköping! Nähä, in genom Enköping en bit och mera köer... Till slut kunde jag sträcka ut och blåste förbi Västerås, Köping (jag gillar verkligen att de tagit skylten de gjorde i "En annan del av Köping" som en halvofficiell logga som sitter i jätteformat vid motorvägen när man kör förbi) och Arboga för att dundra in en timme senare än tänkt i Örebro.
Den här gången hade jag kollat kartan (de har ju inte vett att skylta universitetet från motorvägen) så jag körde rakt på och hittade ett gäng minibussar på campus, här måste sovsalarna vara! Näe, det står "Hyllinge F95 on tour" på den där, det är nog inte här i alla fall, haha...

Jag hittade fram, parkerade och korkade upp!

Sen följde en sjukt skön helg!

Fyra tappra Jönköpingiter fanns på plats (Wennlo och kompani) och redan när jag kom hade en lyckats supa bort sig själv, haha... Det visade sig sedan att han var i ett industriområde en dryg kilometer bort - fågelvägen. :D

Ganska gott om folk man kände, Bärseback och PUBlicum var öppna mest hela tiden (jag vinglade hem från PUBlicum vid halv tio på lördagsmorronen, tre timmar senare var man på't igen) och ett vansinnigt jävla bra väder! Stor humor utanför toa på sittningen när alla som kom ut från muggen sa "fan vad röd jag är" efter att ha sett sig i spegeln, hahaha...

Sittningen var sådär, trevligt med finöl (Carlsberg och Heineken), massa vitlök i potatisgratängen men kycklingen hade jag kunnat slå ihjäl bordsgrannen med. Hm.

Kåren är dessvärre i privat regi, så kvällens öl för 29 spänn var till min ilskenhet en mellanöl och en sexa WR skinnade de mig på 98 spänn för! Gudars...
Vi retirerade till Bärseback och PUBlicum rätt kvickt. ;)

Sen blev det söndag och då åkte jag hem.


Jag hann faktiskt hem och byta om innan jag stack till Råsunda och hemmapremiären mot Halmstad! Lite småkallt, men solen värmde när den tittade fram i andra halvlek. Spelet värmde väl inte så överdrivet, men så var gräsmattan mer en sandåker med fläckvis gräs också.
Men det hindrade inte Gabriel Özkan att förvalta passningen från Mutumba och bredsida in 1-0 strax efter halvtid! En premiärvinst för första gången på åratal! :)

Igår blev det som jag väntade mig, AIK hade fem poäng upp till SSK och var piskat att vinna allt, samtidigt som SSK var tvunget att tappa poäng. Men det gick inte, AIK krigade som fan, men Tälje hade skärpa i avsluten, en jävla tur med psykologiska mål (3-1 sex sekunder före periodpaus...) och dessutom lite hjälp av Heino som inte riktigt hade sin bästa dag.

Men jag är impad av att de var med såpass länge i racet i alla fall, sista matchen går i morron så det var sent det avgjordes!
Jag är inte impad av de jävla medgångssupporters som började lämna Hovet när siffrorna rann iväg på slutet (Melin chansade, helt rätt, med att ta ut målvakten), man går inte förrän matchen är slut! Försvinn och kom aldrig tillbaka, jävla pack!

Jag är däremot sjukt impad av publiken som var kvar! 2-6 i baken hemma, Elitserien körd och klacken tillsammans med resten av publiken matar ramsor som om det var AIK som piskade skiten ur SSK! Heder!


Ikväll ska HV visa att Färjestad inte går säkra i Karlstad!

Kommentarer
Postat av: Asp

att lyckas supa bort sig till ett industriområde och inte hitta "hem" verkar vara något som kan bli en tradition för nybörjare från Jkpg.

Först F i Ronneby och nu en i Örebro...

Karta och kompass eller GPS borde vara standardutrustning i overallen!

2009-04-09 @ 17:13:37
Postat av: StefaN

Tja, vad säger man? Det var Sexkreatur bägge två, haha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback