Fail och anti-fail

I måndags tog jag tunnelbana, pendeltåg och buss för att komma till PC City i Barkarby för att fynda lite. Igår blev jag bilburen igen och vad gör jag idag? Dånar runt till resten av PC City i stan, dvs Upplands-Väsby, Täby och Sickla... Hittade två böcker till 50%, två fläktar till 50% och en tokbillig dockningsstation till laptopen för sådär femhundra spänn billigare än listpris. Synd bara att jag upptäckte när jag kom hem att den passar till i princip varenda HP-modell utom just min, haha... Fail!


Annars var det en trevlig dag igår, lagom sen start sådär vid lunchtid, tog tricken till Skanstull för att hämta H plus bil och köra ner till Blåsut för att flytta tillbaka T till Ringvägen. Inga boklådor, det tackar vi för! :)
Hem, kolla första halvlek av Hull-Liverpool på Canal+ och sen tillbaka till Söder för pastasallad och sprit vid Årstaviken innan det blev en grogg till inne i värmen på Ringvägen.

Lagom ansträngande dag!


Nästa vecka blir också kortvecka eftersom ett gäng pappskallar ska ut och vara ivägen för bilarna på gatorna på fredag eftersom de tror att de kan göra skillnad genom att vifta med plakat och flaggor. Perfekt dag att vara bakis på alltså eftersom det är Valborg dagen innan!

Men vad gör man då? Uppsala är ju en tanke, klassisk mark på Valborg, men då ska man ju helst känna nån där att kvarta hos och som vet var det är drag.

Sen är ju chefen funtad som han är också, så vi stänger säkerligen inte en minut tidigare än vanligt. Fail igen alltså!


Men en sak föll jävligt bra faktiskt, jag ska (som vanligt!) köra artister under Peace&Love i Borlänge, vilket infaller i slutet av vecka 26, alltså har jag tagit ledigt hela veckan från 22 juni och framåt. Men när är midsommar? Inte fan kan det väl vara under festivalen? En snabb koll visar att det är midsommar helgen innan, alltså långhelg och därefter semester! Bingo!


Då kommer den förbannade frågan igen: vad gör man då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback