Mer strandpromenader åt folket!

Idag letade jag rätt på min router och kopplade in den. Nu sitter jag förvisso mest med nya laptopen, men tanken är ju att få igång stordatan igen, iBooken petas igång ibland och skrivaren vill jag ha att funka i nätverk, inte att flytta usb-kabel fram och tillbaka mellan datorerna...

Men genast kom jag ihåg varför jag var så nöjd när jag konstaterade att jag klarade mig utan router när jag flyttade upp från Jönköping. Det gick genast segt som sirap att surfa och dessutom drog jag mig till minnes att jag fick starta om den en gång om dagen på slutet...

Det får bli (ännu) en vända till Webhallen i Sumpan i morron! ;-)


En sak som retar mig är att jag inte har hittat någon motsvarighet till mina älskade Munksjövarv här än... Det går ju att ge sig in i Äppelviken och vandra runt bland villorna där, men det är ju inte samma sak. Man kan gå runt Traneberg också, men det gör man på typ tjugo minuter, så det är ju inte så kul.
Idag tänkte jag se vad Stora Essingen har att erbjuda, men det visade sig att det är mest sjötomter där, dvs ingen direkt strandpromenad och då blev det genast en väldigt kort runda. Men det märkte jag redan när jag satt med hitta.se och rekade bland gatorna.

Så det blev Kungsholmen runt istället och jävlar i havet vad långt det var! Jag gick över Tranebergsbron och började följa strandkanten åt vänster, dvs norrut runt Kristineberg. När jag gått i en timme var jag framme vid Stadshuset, dvs inte mer än halvvägs...
Välbehövligt matstopp på mAx på Vasagatan (liten omväg men vad gör man inte för mozarellasticks?) och sen fortsatte jag utmed Norr Mälarstrand, in i Rålis och sen tog jag tunnelbanan från Thorlidsplan, haha...

Hela varvet får bli en annan dag... ;-)


..och inte vann man på Lotto heller, så jag får väl gå till jobbet i morron igen...



Dagens låt av Bon Jovi heter In These Arms. Mappen "Bon Jovi - Full Discography" kan ha något att göra med att Bon Jovi-ration gått upp på sistone, haha... Icke desto mindre är texten, som vanligt, spot on.

You want commitment
Take a look into these eyes
They burn with fire,
Just for you now
Until the end of time
I would do anything
I'd beg, I'd steal, I'd die
To have you in these arms tonight

Baby I want you
Like the roses want the rain
You know I need you
Like a poet needs the pain
I would give anything
My blood, my love, my life
If you were in these arms tonight

I'd hold you, I'd need you
I'd get down on my knees for you
And make everything alright
If you were in these arms
I'd love you, I'd please you
I'd tell you that I'd never leave you
And love you till the end of time
If you were in these arms tonight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback