Omtumlande dag kan man säga

Turen till Lidingö i morse blev lång. Halv åtta hade jag lastat klart (det blev "bara" fem fat) och gav mig iväg mot Larsbergs brygga på Lidingö. Jag var där tio i nio och lastade av på kajen, styrde hemåt och var tillbaka i Bromma strax efter tio...
Morgonrusning och massa vägarbeten? Jajebox!

Sen var det derby på Råsunda, men eftersom det var Djurgårns hemmamatch och de ville ha 500 spänn för en plats på "min" läktare blev det baren på O'learys på Kungsholmen istället.

Men först fick jag släpa 70 kg bäddsoffa nerför sex trappor utan hiss. *stön*
Jag ser fram emot mutan! =D

Skitmål i röven redan i elfte minuten, katastrofalt missförstånd i backlinjen och usch... Resten av matchen var derbykrig i vanlig ordning tills den inbytte CH tyckte att nu ska det kvitteras och gjorde så på övertid i 92:a typ... *puuuh*

Men större delen av matchen stod jag i baren och snackade med en norrman som hade hamnat bredvid mig. En trevlig prick som jobbade varannan vecka i Stockholm, kollade på fotboll så snart tillfälle gavs och höll dessutom på Liverpool. Mycket skitsnack blev det!


Jag sade det inte då, men jag blev lite senare än jag tänkt till soffsläpandet på St Eriksgatan. Precis när jag skulle samla ihop mig och gå ringde morsan.
Halv fem i morse ringde min faster och sade att min farmor blivit sämre, så farsan kastade sig i bilen per omgående i princip. Hon hade blåa fingrar vilket tyder på dålig cirkulation, något som inte direkt är bra, och när farsan kom fram så var hon inte ens kontaktbar...

Återigen, det kostade mig två semesterdagar, men jag är så oändligt glad att jag och syrran var nere och hälsade på för en månad sen. Hade vi inte gjort det hade vi ångrat oss något så fruktansvärt...

Nu ska vi inte måla fan på väggen här, men ska man vara lite realistisk är det nog inte så länge kvar... :-(


Jag måste avsluta med en bild jag fick på msn nyss med ett enkelt meddelande: "Oktoberfest?"

http://www.wiezn.de/index.php?id=990&L=1&tx_jmgallery_pi1[albumUid]=133&tx_jmgallery_pi1[imageUid]=1929

När åker vi?
None

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Det var faktiskt 90kg soffa om jag får be! Men din del kan ju inte vägt mer än 45kg så lite mycket gnäll här tycker jag. ;) (Hahaha. vänta bara till jag bloggar om ämnet. Där kommer det bli gnäll.)



Tråkigt att din farmor är sämre! Kram

2008-09-25 @ 08:01:02
Postat av: Tess

Håller med föregående talare - tråkigt med din farmor. Vet hur det känns, ska idag hem för att vara med när min mormor förs till sista vilan. Tog också ut semesterdagar innan och åkte ner till henne vilket jag är jäkligt glad för.

Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback