Jag har lyckats igen!

Nu har jag ställt till det för mig riktigt jävla ordentligt! :D

 

I korta ordalag tänkte jag ju slänga in Vista sådär lite snabbt en kväll nu i veckan, men man kan säga att det sket sig ganska kapitalt. 

 

Först fick jag bränna om skivan så den ville boota in i installationen till att börja med, sen stannade installationen efter några minuter med ett felmeddelande. 

Jaha, tillbaka in i XP och bränna om skivan igen, men Windowsmappen var flyttad av Vistainstallationen, så det blev till att installera XP på nytt... *suck*

Brände om skivan igen, nu med Alcohol 120% istället för Nero, men när jag försökte med Vista igen stannade det på samma ställe igen... 

Då skiftar vi över till XP igen då, men det går då inte - nu stannar burken med ett felmeddelande innan nåt alls händer efter att bios jobbat klart. hal.dll saknas påstår den och vill inte starta XP. Okej, men inte ens boota från cd/dvd går längre utan samma felmeddelande - alltså kan jag inte ens installera varken XP eller Vista just nu. 

 

Jag kan inte köra igång mitt installerade operativ, jag kan inte felsöka det, jag kan inte installera om det och jag kan inte installera något annat heller. Moment 22, någon..? ;)

 

Rackarns tur man har sin iBook som snällt ställer upp! =)

 

Min fundering just nu är att försöka installera på någon av de andra hårddiskarna, men där finns ju redan partitioner och massa filer. Givetvis kommer jag inte ihåg exakt hur mycket som är ledigt eller vad som finns var heller... *suck*

 

Förutom det var jag givetvis på fotboll idag, AIK mot IFK Glenn (som de kallades i radioreklam innan matchen, hahaha) missar jag inte! Nu blev det inte lika roligt som där i början av 90-talet då vi piskade dom med 6-0, utan helt mållöst.

Nästan mållöst iofs, Burgic hade en boll i mål, men då hade domaren blåst för ruff innan. En domare som inte hade sin bästa dag på jobbet för övrigt - föll det spelare i kamp om bollen visste man aldrig om han skulle fria helt, döma fördel eller blåsa frispark. Åt vilket håll var också ett lotteri. En ojämn bedömningsnivå för att uttrycka det lindrigt... 

Men matchen var kul som fan, ett enormt kämpande i nivå med ett derby och rent brittiskt tjongande ett par gånger då spelet var, ska vi säga, mustigt. Det där med att hålla sin position var inte så noga när deras målvakt var ute och fladdrade och de feta målchanserna radade upp sig. Men mål blev det alltså inte. Däremot blev Wernbloom utvisad efter två gula och det väckte ju skadeglädjen på läktarna givetvis... ;)

Vad värre är, Bojan linkade av skadad - igen... Den här gången med vad som troligtvis är en avsliten hälsena. Har inte han varit skadad tillräckligt snart? 

 

Efter matchen hamnade jag på O'learys vid Rådhuset och såg Liverpool slå Man United till min stora glädje! Gerrard tillbaka efter operationen och Vidic blev utvisad efter två gula. Det gillar vi eftersom jag ogillar honom, men hade det varit Scholes som åkte ut hade min lycka varit total, hehe... 

 

Men nu ska jag kriga vidare med datorskapet. 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Datorer gör som man säger till dom inte som man vill!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback