Det finns folk till allt...

Skriver på en del forum på nätet om dittan och dattan, högt som lågt. För det mesta är det vettigt folk, men ibland undrar man ju...

Som i helgen, någon undrade om Com Hem och deras stabilitet, kundtjänst och så vidare. Vi var några som svarade att det funkar alldeles utmärkt, själv bor jag i en gammal kåk med urgamla ledningar, så jag har inte högsta farten, men efter omständigheterna är det ju helt okej.

Sen brakar det in en nisse i tråden som sablar ner Com Hem fullständigt, hävdar att det bara är skit, att det ständigt är en timmes telefonkö till kundtjänsten, att de aldrig svarar på mail och så vidare.

Givetvis bemöter några av oss den minst sagt vildsinta kritiken och drar lite exempel - jag fick ju svar på under ett dygn när jag klagade på min kassa tv-bild.
Nejdå, han hävdade fortfarande att Com Hem var det sämsta företaget som fanns och att jag ljög rakt ut när jag påstod att jag fick snabba svar...

Sen tyckte han att vi skulle hitta på egna felanmälningar för att se hur lång tid det tog innan de svarade! Jamen det var väl en lysande idé, att skicka in en massa nonsens till en kundtjänst som redan har tillräckligt att göra..?

Jag kollade lite på hans länkar och söte jesus vilka rättshaverister han länkade till. En site som hette Konsument(nånting) bestod till 80% av att innehavaren spydde galla över företag han inte gillade. Jag vet inte vem det var som ligger bakom den för det stod inte nånstans, men däremot var det svarta rubriker om att Taxi Stockholm hade förlorat en kund - det hade blivit något fel när han ringde för att boka taxi så det kom dubbla bilar...

Enormt fel, verkligen...



Istället bänkade jag mig framför Tv4sport och såg AIK-Linköping i fotbollens Damallsvenska. Linköping krigar om guldet med Umeå och AIK jagar Malmö på tredjeplatsen - toppmöte!

Men det gick alldeles utmärkt! AIK pressade högt som fan i första och efter en halvtimme fick Fors till en kalasträff strax utanför straffområdet och bollen seglade in mitt i målet - 1-0!

Andra halvleken är bara några minuter gammal när ett AIK-anfall stannar av en aning när en pass snett inåt-bakåt missas och bollen rinner vidare. Några meter från mittcirkeln möter Johanna Höglund med vänstern och från 35-40 meter går bollen spikrakt upp i första krysset! Blir inte det Årets Mål på Fotbollsgalan är något riktigt fel, det var ett vansinnigt vackert mål...
Ni ska få se, jag har inte hittat det på Youtube än... ;)

3-0 kom av bara farten några minuter senare, det blev lite nervöst när Linköping gjorde två identiska och snabba mål sista tio, men AIK höll undan - en poäng bakom Malmö och just dom står för motståndet i nästa match...


För övrigt blev det inte någon router idag, jag måste klura ut hur jag ska göra med mina filservertankar först. Ska jag ha extern lagring vill jag ha Gigabit-nät, annars går det alldeles för segt att skyffla större mängder data och det fanns inte i routern jag hade i åtanke...

Fan, det ultimata vore att plugga i nån liten trådlös historia i modemet (som inte kan flyttas långt från "tre hål i väggen") och sen ha router och filserver undanstoppat nånstans i klädkammaren eller nåt... Sweet silence...


Idag blir det en låt som är ganska frekvent bland godnattlåtarna i Winamp: Chris Isaak - Wicked Game. HIM gjorde en tung och bra cover, men originalets softa stämning är huur bra som helst...

Nånsin märkt att personen som du hyser lite ömma känslor för inte är helt avvisande, inte bara vänder ryggen till utan tvärtom är lite uppmuntrande, charmar tillbaka och du tycker att fan, nu serru, nu händer det grejor!
Bara för att lite senare upptäcka att när push comes to shove, när det ska hetta till ordentligt - så var tydligen inte alls så...

(Jotack, sen förra våren har det inte varit annat...)

Välkommen i klubben, ta en kölapp och sätt dig i soffan - this one's for us...

The world was on fire
No one could save me but you.
Strange what desire will make foolish people do
I never dreamed that I'd meet somebody like you
And I never dreamed that I'd lose somebody like you

No, I don't wanna fall in love
[This love is only gonna break your heart]
No, I don't wanna fall in love
[This love is only gonna break your heart]
With you
With you

What a wicked game you play
To make me feel this way
What a wicked thing to do
To let me dream of you
What a wicked thing to say
You never felt this way
What a wicked thing to do
To make me dream of you

And I don't wanna fall in love
[This love is only gonna break your heart]
No, I don't wanna fall in love
[This love is only gonna break your heart]
With you...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback