Dags att erkänna...

Sådärja, då var man på internet igen. Fast inte med hjälp av iBooken och inte med hjälp av den vanlige datorn. Den vanliga strular fortfarande och iBooken fungerar förvisso bra som vanligt, men strulandet (och det faktum att iBooken inte har dvdbrännare) fick min tumme att lossna ur röven och jag nu sitter och knappar på en tjusig HP Pavilion... 
 
Kalasskön pekplatta, lustig liten fingeravtrycksläsare, numeriskt tangentbord, eSata-kontakt, dvdbrännare och minsann en liten subwoofer på undersidan! Men 17" är stort... :D

Men jag måste säga att det är jävligt tyst nu när stordatan står still, det hörs verkligen... ;) 

Den dan jag får ordning på den är det dämpmattor som står på inköpslistan, det och utbyte till tystare hårddiskar vad det lider. 
 


Jaja, vad gör man inte...


Jag vet inte vad som hände på jobbet, men tamejfan alla snackade om sina familjer idag... Det var biobesök hit och det var utflykter dit och var det inte det så var det kvartssamtal för äldsta dottern eller planering inför renoveringen av lantstället...

 
Självklart, jag ojade och skrattade och pratade, men innerst inne kände jag mig som på alla kickoffs, julfester och andra tillställningar under senare år då alla kommit med respektive och så jag då på kortändan. 

Visst, jag är van vid det här laget, men det känns längst in, det gör det ju... 

Alltså maler tankarna som vanligt, allt man missat genom åren. Tänk om jag fattat vinken den gången, varför hördes vi inte av efter den där natten, skulle jag ha ansträngt mig mer..? 


Det lär man ju aldrig få reda på, mer än att man lyckades med det vanliga - dvs inte ett smack. 

Men om man kokar ner det hela en aning hänger det på i stort sett en sak. Att man aldrig hittar de rätta orden vid rätt tillfälle...


Redan när LPn kom 1992 fastnade jag för I Want You med Bon Jovi och hej vad den är aktuell än idag...


The last time that I saw her
Was the night she said goodbye
She said that love's a stranger
And it's sure to pass you by, yes she did
As she packed up her belongings
Baby wouldn't look me in the eye
But I could see a tear roll
Off her face
As we both tried so hard
Not to cry, she said

I never wanted the stars
Never shot for the moon
I like them right where they are
All I wanted was you
So baby just turn away
Cause I can't face the truth
All I'm trying to say
Is all I wanted was you

I tried so hard to remember
Where, when, how, why love went away
I tried to drown myself in pity
But your memory kept calling my name, yes it did

I bought you fancy cars and diamond rings, baby
All the things that my money brings
And the servants to paint the skies blue
And I worked so hard seven days a week
Built a fortress for your heart to keep
If I could I'd wrap these words up for you...

Kommentarer
Postat av: *Bull*

I know what you mean and how you feel.. Alla mina kompisar har numera pojk/flickvän/sambo/barn och här sitter jag lika singel som vanligt.. Ensam är kanske fel att säga eftersom de nämnda vännerna gärna låter mig komma & hälsa på dem i deras ombonade sambolägenheter... Men Hey, va fan våran tur måste ju komma snart!? Eller..?

2008-09-21 @ 09:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback