Men för faaan, älskling!

Lasse Åberg är kung av svensk film!

Hetsad av två galenpannor på Österängen (som kör igång Åbergmaraton utan att jag är med! Kulturskymning!) var det ju inte annat att göra än att plocka fram dom ur dvdhyllan: Repmånad och Sällskapsreseboxen.

Repmånads undertitel "eller Hur man gör pojkar av män" måste vara den bästa undertiteln i historien... =D

SF borde ta sig i kragen och fixa en ordentlig utgåva av Repmånad förresten, remastra den så bilden blir anständig, mixa om ljudet (mono, hallå?) och framförallt lite vettigt extramaterial! Nu kan man slå av och på textningen, oooh...

Men filmen i sig är sjukt jävla rolig, speciellt för oss utvalda (the few and the proud) som fått äran att göra vår militära tjänstgöring - numera är det ju bara enstaka som kallas till mönstring, än färre som blir utvalda och av de som blir det är hälften sillmjölkar som inte viiill... Bah!
Nåväl, man känner igen inredningen på luckan (fan, till och med mönstret på sänglinnet är samma fortfarande), gafflandet (!) i matkön, munhuggandet i tältet - allt sitter så klockrent!

Strax efteråt landade Sällskapsresan i dvdspelaren och för omväxlings skull slog jag på kommentatorspåret med Lasse Åberg, producenten Bo Jonsson och Ronny Svensson. Eftersom man kan filmen utantill (vem kan inte det förresten?) var det kul att höra lite bakgrund till vissa av grejorna, cameos och allmänna dumheter. :)

Men det var häromdan, idag betade jag av Snowroller och SOS där den senare är något av en favorit, gammal sjöscout som man är... ;-)

Men för faaan, älskling!

Nu är det Golfaren (rätt rolig) och Hälsoresan (bara sett en gång) kvar, de kommer betas av i veckan...



Fick ett tjusigt brev från Jönköpings Studentkår i fredags, det är 60-årsjubileum minsann! Är det nu man ska känna sig gammal om man varit med och firat både 55- och 50-årsjubileum..? Men det var en dum dag, 1 november - säsongens sista hemmamatch på söndag klockan tre ju... Har man årskort har man biljett till alla matcher!

En galakväll på HLK där entré är beordad från Barnarpsgatan med mingel, klädsel kavaj och fint skareva. "Avslutet blir sedan nere på Akademien (vår studentpub/klubb)" - vaddå klubb? Nu får jag rejält med dåliga vibbar här... Ska vi ta med lite skyltar och skruva upp så det blir lite fason på stället igen? =D


För övrigt fick jag iväg en jobbansökan igår, det känns bra.
I morron är det måndag och då ska man till jobbet igen, det känns inte lika bra.


Nu är klockan nio och jag har tråkigt.
Jag tror jag går och lägger mig.

Sedär en glimt ur mitt spännande liv! ;)

Kommentarer
Postat av: *Bull*

2008-10-20 @ 11:05:03
Postat av: *Bull*

Jävla cp dator.. Jo alltså vad jag skulle säga i det första inlägget; Galenpannor?? Är det vi det?? Nähäru, och du vi körde det inte utan dig egentligen, du var ju bara så feg så att du smyglyssnade utan att fälla en enda kommentar! DET min kära vän, det är brist mot den vackra Åberg-kulturen! =)

2008-10-20 @ 11:07:41
Postat av: StefaN

Ånej, jag levde bara upp till vad Stig H Olsson skulle ha gjort juh... Dvs inte ett smack. ;)

2008-10-20 @ 17:01:53
Postat av: *Bull*

Men herr Olsson har faktiskt (hur nu han lyckas) träffa flickor i varje film så något måste han ju ha som inte du har då? Så, med det faktumet är det bara att börja ragga! Seså, skriv in dig på spraydate nu! Skynda skynda!

2008-10-20 @ 17:11:05
Postat av: StefaN

Tss, kolla Snowroller igen, Lotta gör ju allt jobb åt honom. Så vill jag ha det! :D

2008-10-20 @ 18:52:06
Postat av: Susanna

Jag skulle vilja påstå att herr Olsson defintivt har något som du saknar, ett manus som tjejerna är tvingade att följa... Inga analyser, inga dubbeltydiga signaler, himla enkelt! ;-)

2008-10-21 @ 12:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback