"Ass... hole!"

Gårdagkvällen gick i filmens tecken då jag tyckte jag borde beta av en aning på högen av osett.

Hancock började jag med, jag gillade skarpt filmaffischen där en stad reflekterades i hans solbrillor och där de bytte stad efter vilket land affischerna satt i. Sånt gillar vi!

Första delen av filmen var apkul med en alkoholiserad superhjälte som bakfull som fan löser situationer på en smula våldsamt sätt. "Now, explain it to me - quitely..." (gapskratt i soffan) Han får ragg på krogen och drar hem henne men där det inte riktigt slutar som hon tänkt sig... "Mountain top, mountain top!" Pang, pang, pang! (mera gapskratt)
Totalt socialt missanpassad, tål inte att bli kallad asshole och vips kliver Chalize Theron in i handlingen... Oooh...

Sen blev det lite kul förvecklingar, medan slutet lämnade lite att önska. Första delen räddar dock rullen, klart godkänt i stort.


Sen blev det The Cronicles of Narnia - Prince Caspian. Såg första filmen i höstas och eftersom man slukade Narniaböckerna varenda en när man var liten är det ju lite kul att se filmerna såhär tjugo år senare... ;)
Fast jag blir inte riktigt klok på dom. De är de facto Disneyrullar med det obligatoriska gullandet, men samtidigt minst sagt våldsamma med alla stridsscener. Som om de velat göra mer action men hämmas av Disneyoket... PG13 lär ju vara ganska uteslutet om man säger så.
Men underhållning är det och jag ser fram emot fler filmer, jag kommer ihåg lite brottstycken från böckerna som jag gärna skulle se på film framöver.


Ikväll står Indiana Jones and the Kindom of the Crystal Skull på menyn. Missade den helt på bio (som vanligt de senaste åren, vad har hänt med den fanatiske biobesökaren StefaN egentligen?) så det får bli hemmavid istället. Vet inte riktigt vad den fick för mottagande, det kollar jag upp - efteråt.


I morron ska det köras halvt bohag åt Skanstullsfolket och det verkar ha gått troll i våra bilbokningar, hahaha.

Förra gången bokade T via nätet och gafflade med mig över Msn samtidigt, eftersom jag skulle köra kunde de ju boka här i närheten. OK/Q8 verkade vara billigast och sen satt vi och kollade adresser...
Dagen D infinner sig och jag tar tunnelbanan tre stationer till Brommaplan, kliver in på OK/Q8 vid rondellen och säger "hej, min polare har bokat bil", men de vill inte alls kännas vid någon bokning? Hm, ringer T och undrar om hon inte bokat? Jodå säger hon, på Drottningholmsvägen... Eller vänta, det var visst Statoil..

Aha, Statoil uppe vid rondellen, sådär 200 meter från min port! Då åker jag hem igen då... :)

Idag bokades det igen, men denna gång faktiskt på OK/Q8 eftersom de var billigare den här gången. I Sumpan dock, men det är den i Vreten så den vet vi var den ligger.
Jag kollar adressen på hitta.se och märker att hoppla, det var visst macken i Hallonbergen som avsågs - på andra sidan Sundbyberg, hahaha...

Nyss slog det mig att OK/Q8 i Vreten ligger i Solna. På andra sidan Tritonvägen ligger Sundbyberg - en liten men ack så avgörande sträcka... =)

Nu ska jag sätta mig i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback