Helgrekapitulering

Okej, Fotomässan gick precis som jag trodde - nästan.

Det gick helt åt helvete direkt, just när jag gick från Tvärbanan till pendeln slog det mig vad som låg hemma på skrivbordet utskrivet och klart - rabattkupongen... Visserligen inte så mycket, jag fick pröjsa 150 istället för 120, men fan vad det sög!

Väl inne började drägglet rinna till... Sjukt stora objektiv, Wacomplattor, högar med fotoböcker... Vad är det för stolpskott som lägger Fotomässan en vecka innan lön? (men det var kanske lika bra det?)

När jag stod i kö för att komma in såg jag att många hade egna kameror med men tänkte inte mer på det, men när jag var i Nikons monter och kikade på objektiv lade jag ihop två och två när jag märkte att de hade gratis Check & Clean på mässan. Typiskt.

I Wacommontern hittade jag Hôlma som stod och snackade Wacombrädor och när han pekade bakom mig stod Matte där också - folk från Jönköping minsann! Det visade sig att de var där för Adobes räkning, stod i deras monter och demonstrerade tips och tricks i Photoshop och Photoshop Elements. Inte helt oväntat, det är ju trots allt de som driver
moderskeppet.se - halva Sverige verkar gå deras distanskurs på Högskolan i Jönköping, haha...

..och snart även jag:
Tack för din anmälan!

Vårterminen 2009

Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. HJ-22311 - Digital bildbehandling 7,5hp Ingen undervisning,
Internetbaserad distansunderv, Kvartsfart (25%), Fristående kurs,
Högskolan i Jönköping, Ortsoberoende
Förvisso var sista anmälan för en månad sen, men till distanskurser utan krav på närvaro vid lärosätet borde det inte vara några problem med sena anmälningar.

Som Hôlma sa, fortsätter det gå bättre för dom måste de uppgradera servrarna... :)


Efter en vända hemma styrdes kosan mot Duvbo och tacokäk tillsammans med valda delar av (w)Ho-valley-maffian. Som tur är hade jag några burkar kvar i en platta i köket, annars hade jag varit helt ren. För säkerhets skull byggde jag en sagolikt kompetent grogg innan jag stack dit, söte göte vad stark den blev, haha...

Med tacos i magen var planen bowling vid Fridhemsplan och resultatet där ska vi inte prata så mycket om. När jag var yngre var jag inte helt oäven på att få ner käglorna, morfar var en hejare på bowling, så fattas bara annat!
Jotack, nu fattas det allt nåt... Jag var fanimej mer nere i rännan än på banan!

Inga mer ord om det, sen blev det Kellys en sväng innan jag i fattigmansanda rörde mig hemåt - vi hade ju trots allt spikat en brunch på Söder på söndagen!

Herregud, när jag väl hittat dit vid elva på förmiddagen märktes det att jag var en aning bakis, finmotoriken hade sina brister kan man säga. ;)


Det blev många timmar i källaren på fiket innan man kom hem och slog på tvn - BP kvalade ju till Allsvenskan mot Ljungskile!

0-0 på Grimsta och när jag började titta hade första halvlek just slutat och BP tagit ledningen! Tjoho!
Ljungskile hade fått en gubbe utvisad efter två gula redan efter en kvart (!) och när andra började märkte jag varför. LSK hade glömt vad som står i regelboken och satsade nåt våldsamt - tacklingar jag trodde bara hörde hemma i korpen, efterslängar och gud vet allt.

När krutröken skingrades över (den urusla) planen och domaren blåste av var Ljungskile bara åtta man på plan efter tre (3!!) utvisningar, åtta gula totalt (kunde blivit ett par, tre till om domarn sett allt) och 1-1 i mål. Alltså gick BP till Allsvenskan i kraft av mål på bortaplan! :-D


Idag var det jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback