Där föll myntet ner

Tänk vad tid det tar innan man fattar ibland. Man kan ha hört en låt hur många gånger som helst utan att tänka närmare på det och helt plötsligt så fattar man vad den handlar om!

Idag hände just det.

Jag låg och päste (ja, just päste) i badet medan datorn spelade Alannah Myles för mig. Varmt och gott i vattnet och dåsigheten var stor när det så klack till i mig. Vafan, den här texten, den är ju...

Alannah Myles - Song Instead Of A Kiss

Song
Instead of a kiss
Baby this is a
Song
Instead of a kiss

For all of you who ache, who long
For nights like this

Song
Instead of a touch
Darlin' this is a
Song
Instead of a touch

To all of you who wait so long
And need so much

It is for those who like to cling
It is to those, to those I sing
Here is a song instead of a clutch
Instead of a moon
Instead of a soothing touch
In the afternoon


(A Myles/N Simmonds/R Priest, ©1992)

Nej, jag googlade inte fram texten, jag letade rätt på skivan och skrev av från konvolutet - rätt ska vara rätt!



Jag var lite sugen på att gå på Sverige-Ukraina på söndag, men tror jag skiter i det. Kalasväder verkar det bli, så jag tar kameran och beger mig ut på Djurgårn istället. Dags för Gärdesloppet och Prins Bertil Memorial - här ska tittas på gamla bilar! :-D

Men lördagen kommer förhoppningsvis spenderas på Ekerö, jag ger mig inte - ABS-bromsarna ska bemästras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback