Nu hände det igen...

Som jag skrev i ett sms nyss: dags att idiotförklara svenska folket igen...

Hur kunde Linda Bengtzing få noll poäng av folkets röster?

Varför är SVT så sega med att få ut poängställningen på nätet?

Varför fick söta Nour inte mer uppmärksamhet?


Jag är alltså inte helt nöjd med vinnaren.
Folk kan snacka hur mycket de vill om att hon har en sån utstrålning och har så mycket glamour och sitta och vara lyriska tills de blir pensionärer, men jag gillar det inte. Det är glitter på mikrofonen och glitter i den kändisdesignade klänningen och glamour och champagne och ... alldeles för mycket Stureplan över det för min smak.

Låten har inte satt sig alls i skallen, den låter som vilken annan dussindiskodänga som helst och det är väl nästan ett kriterium för en vinnarlåt - att den ska fastna?

Nåja, jag röstade på Linda Bengtzing och Rongedal i alla fall.
Lindas låt är fanimej ultraschlager - upptempo, catchy som fan och med en sångerska som verkligen ville kliva in i kameran, hahaha.
Rongedals låt är verkligen extremt lik nån av Mikas låtar, men de ser så jävla glada ut på scen, det märks att de älskar det de gör och koreografin är klockren. Med lite mera tryck i verserna hade den varit riktigt farlig...


Givetvis ska jag tycka till om produktionen igen, precis som förra året! :)

Introt är samma som förra året, dvs genomuselt. Långsamt, lågmält, lite pukor i bakgrunden och några prickar som åker omkring. Det är SCHLAGER för fan, tempo!
Trudelutterna mellan inslagen var också samma, men med den skillnaden att de är bra. Lite åt fanfarhållet, precis vad som behövs för att elda på stämningen.

Grafiken var i princip samma under omröstningen, men presentationen i finalen var inte helt bra. Visst att de sa både nummer och namn på låten, men det kan fan hålla isär alla dom. Jag fick sitta med Expressen i knät och kika ner på deras uppställning för att veta vilken artist som var vilket nummer...
Förra året vill jag minnas att det var småbilder på artisterna med i grafiken, det var riktigt bra.



I övrigt kan noteras att jag till slut bytt lite inälvor i datorn.

Själva operationen tog en timme ungefär, kunde gjort det snabbare, men jag passade på att riva isär chassit ordentligt för att gå loss med dammsugaren i vrårna. Det var en del damm. ;)

Sen blev det formattering och nyinstallation av XP - igen. Gjorde det för två veckor sen när jag stoppade i en ny hårddisk och nu sitter jag här igen och muttrar över att jag måste installera program hela tiden när jag vill göra nåt, haha...

På plussidan noterar vi att jag äntligen kan köra digitalt ljud till recievern, dvs korrekt avkodning av ljudet när jag vevar film - hurra!
Burken har dessutom blivit tystare då det är en liten ilsk fläkt mindre, inbyggda grafikkretsar är bra ibland. ;)

Men på minuskontot noterar vi att mina gamla suveräna högtalare inte riktigt är kompatibla med de nya grejorna. En hel massa ljudutgångar finns, men usb-stödet till subwoofern funkar inte längre, alltså är basen apkass. Fan!



AG är färdigbokat och klart - nästan.

Satt som en hök vid anmälan och "Team Vostok med jävligt jobbiga hangarounds" har stuga. 26 A, här kommer vi! :-D

Men jag har inte fullt lag. Nån som är sugen på att kinesa i en jävligt schysst stuga på AG med dusch och kylskåp (med frysfack = is till groggen) så hör av er till mig innan söndag kväll - då låser de anmälan och vi kan inte ändra i lagen längre...

Snabba ryck! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback