Sket sig kan man säga...

Tänkte ju köra 850 till Hultsfred, men det projektet är avskrivet för denna gång, får sikta på Peace&Love istället, haha...

Jag lyckades inte få ordning på ABS-bromsarna, men väl parkeringsbromsen - till hälften. Höger sida nyper på grus nu, men inte vänster. När jag satt på den sidan och pillade låg solen på så jag inte såg nåt in genom det lilla hål där inställningsskruven finns...

Så jag o Calle har bitit huvet av skam och tar festivalbussen.com ner istället, 11.00 på tisdag rullar vi från Cityterminalen och då är det ju fest direkt! Man slipper köra och det är fullt av festarfolk runtomkring - man har väl åkt på studentresa förr? ;-)

Tyvärr kommer vädret att försämras lagom till att festivalen drar igång på torsdag vad det verkar, SMHI utlovar skurar och skit men vi får väl hoppas att det ändrar sig till nåt bättre!


Dagens känga ska Systembolaget ha. Festivaldrickat numero uno är cider på 33-burk, blir inte avslaget så snabbt och är inga problem att hiva i sig lite småljumma. Alltså har jag varit på jakt efter Rekorderlig Päron och det är en jakt som är bökig. När jag bodde i Jönköping var det ännu jävligare, där fanns det inte alls så där fick man beställa ett flak med nån veckas varsel.
Men i Stockholm finns de burkarna lite överallt! Förra året bunkrade jag vid Globen, men där har de bara en enda stackars burk hemma. Alternativen heter Hallunda och Sollentuna. 65 st i Hallunda dit det tar en timme och 24 st i Sollentuna dit det tar en halvtimme. I går åkte jag till Sollentuna.

Det var ju dumt.
När jag kom dit och väl hade hittat Bolaget i det centrum de håller på att bygga om som fan hittade jag inte nåt. Högg tag i en anställd som tittade i den allsmäktiga datorn och kom fram till att de där 24 burkarna var en kundorder.

Jamen tack så jävla mycket! Vad är det för uselt system som visar att det finns i lager när det kundordrar på alltihop? KIåpare!

Men jag åker inte till Hallunda. Inne i stan finns det ströburkar i två butiker, jag plockar på mig några av dom på måndag och besöker sen Bolaget i Hultsfred så snart vi kommer ner - de har hundratals hemma. :)


Men nu ska jag till Ikea och bunkra upp med batterier och Delicatobollar. I Kungens Kurva säljer de 6-pack för en tia. :-D

/red
Sådärja, efter uppgraderingen funkar det att använda Opera för att göra inlägg igen, tack för det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback