Nu är jag hel igen!

Igår stod det på Anovos sida att det var färdigreparerat och skickat, så då var det ju bara en tidsfråga. Idag blippade det in ett sms på jobbet där det stod att jag kunde hämta telefonen i butiken! Tjo!

Men efter att ha fått en del inside info om hur Anovo (och de flesta andra mobilreparatörer) jobbar var jag minst sagt skeptisk när jag klev in i 3's lilla hytt i Solna Centrum. Det vanligaste är att de behåller min telefon och byter ut den - mot en gammal som de behållt från en annan kund och reparerat efteråt. Sen är det tydligen inte ovanligt att dessa utbytestelefoner åker tillbaka för ännu en service och sen är ekorrhjulet igång...

Så jag var lite lagom avvaktande när han plockade fram en inplastad mobil och sa att "de bytte ut den mot en ny". Jojo, så säger ni till alla, tänkte jag...
Men när han petade in minneskort och simkort märkte jag att mobilen faktiskt hade skyddsplast på både display och kameraöga och när jag fick den i näven för att slå på och knappa in pinkod märkte jag - fan, det är ju en sprojlans ny! :-D

Nu har jag suttit och synkat över kontakter, kalender, mina egna signaler och nu så, nu är jag hel igen...

Så nu får Lutten ta nån karaktärsstark person och släpa med
denne någon till en 3butik tycker jag. ;-)


Dagens, veckans och månadens bästa låt är samliga på Skid Rows självbetitlade album från 1989! Hörde Youth Gone Wild på radio häromdan och då blev jag ju tvungen att leta fram plattan här hemma också... Sjukt jävla bra!

Kommentarer
Postat av: Lutt

Jag tog faktiskt, tro det eller ej, steget för ett par dagar sedan. Efter mycket funderande så klev jag in i Örebros 3-butik, och vad möts jag av? Jo, ett kärlekskrankt par som som sitter i knät på varandra och hånglar bakom kassan. (O.B.S ingen av dem med popstjärt och popfrilla).



Finfint tänkte jag.. Men icke! De hade ingen lånetelefon till Fröken Lutt, så det sket sig.. :(.

Dumma dumma Tre!

2008-07-26 @ 16:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback