Men.. jag då?

Nu är det nästan lite av att man börjar bli avundsjuk.

Jag har aldrig varit inredartypen, har jag behövt en bokhylla har jag skaffat mig en - utan så mycket som en tanke på vad jag har hemma innan, om det går i samma färger, samma stil osv.

När jag började jobba på K-Rauta förändrades väl det en aning i alla fall, många av de som jobbade där hade lite projekt hemmavid som det snackades om på luncherna, flera satt hos Peter och ritade nya kök, beställde nytt porslin till badrummet, köpte roliga verktyg och bröt färg i parti och minut...

Och nu börjar folk skaffa egna boenden till höger och vänster, egna som i köpta alltså. Genast börjar det sättas upp kakel, rivas väggar, byggas ut eller bara så lite som att måla om köksluckorna.

Jag bor i en hyresrätt. Fet chans att jag skulle kosta på nåt här som man inte får ut när man så småningom flyttar.

Men det kliar i händerna i alla fall! Jag vill också ha något eget att bestämma över, som man inte behöver ta hänsyn till om hyresvärden gillar det eller inte, som man kan dona med efter behag - men det lär ju inte hända. Ska jag köpa nåt hamnar jag långt ute i geografin i förorten, för här har jag inte råd med en friggebod en gång.

Så det får vänta.



Efter en knapp månad av hektiskt leverne har allt bara tvärstannat. Först var det nästan en hel vecka i Hultsfred, sen var det midsommar (som iofs tillbringades i tvsoffan), sen var det Peace&Love och sen var det Gatufesten i Sundsvall. 
Den här veckan har varit tom. Jag har bara jobbat. Trist!

En månad av en massa folk runtomkring att tjata med, sjukt mycket upplevelser (och mycket resande) och nu är det bara samma gamla gubbar på jobbet man glor på. Så enahanda så det är inte klokt.

Shit, jag behöver verkligen ett nytt jobb...

Fast det blir kul på onsdag, då kommer Tower of Power till
Stockholm Jazz Festival och gissa vem som, till skillnad från i vintras, ska dit? Gratis och franco dessutom, men med den lilla haken att jag måste plåta... Det vete fan hur det går! 


Veckans bästa reklam: den upp&nervända för Rexona. Herreguuud vilken kalaspingla! :D

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Det kommer gå så bra ska du se! Och om det mot all förmodan inte gör det så är det ingen fara på taket. =)

2008-07-13 @ 18:22:21
Postat av: Asp

Lycka till med fotandet!

2008-07-14 @ 13:02:39
Postat av: kaj

viss avund uppstår när det står att du -måste- plåta för att få -gratis- inträde. Damn! Ha det så kul iallafall och lycka till med fotandet!

2008-07-15 @ 14:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback