Minsann!

Nu jävlar börjar det hända grejor!

Mitt badbralleproblem löste sig häromdan när jag pendlade ut till Barkarby och snokade runt på outleten där. På Stadium var det lika mycket vintergrejor som vanligt, men på Intersport har de fattat att det inte är vinter överallt! 100 spänn dessutom!

Sen "råkade" jag ha vägarna förbi cd- och bokhandeln borta i ena hörnet och där fyndade vi! Jens Lapidus 'Snabba Cash' och Stieg Larssons två första för under tvåhundra spänn. Perfa att ha på flyget/stranden/flygplatsen... :)


Jag missade ju Tower of Power men i maj är det läge att studsa igen! Fredag den 9 maj på Tyrol vid Gröna Lund - I give you Flogging Molly! :-D

Dagen efter är det dessutom
QuarneValen så det blir en hel helg med skoj!


Det börjar dra ihop sig till avresa också, snackade med morsan igår om hur man ska växla pengar och till vilken valuta och så vidare. Lokala escudos som inte finns på alla växlingskontor här hemma eller euro (måste man växla igen då?) är valet eftersom möjligheten att betala med kort knappt existerar på öarna.

Dessutom har det kört ihop sig en aning med bagaget. Fem kilo för handbagaget och femton för incheckad väska är inte mycket. Bara min kamera klockar in på sådär 1,5 kilo... Jag lekte med tanken på att dra med iBooken för att kunna tömma kortet, men det är nog enklare att skaffa ett kort till istället.


Snart är det Syndafloden i Jönköping och när nu det äntligen anordnas en utlandsfest där igen måste man ju fan vara på plats. Biljett är inga problem, ledighet halva fredagen för att resa ner går nog att ordna - men sen ska man ju resa också...
SJ har gjort om sitt biljettsystem och är numera löjligt dyra! Tur och retur fredag-söndag 7-9 mars kostar 1210 spänn, det är det billigaste jag har hittat där avgångarna inte är helt åt fanders.
Var man ute och bokade ett par veckor i förväg förr brukade jag komma undan med runt trehundra spänn enkel, men så är det ju inte längre.

Swebus har höjt sina priser också, där landar jag på 576 riksdaler om jag bokar 24h innan - men då är man bunden till en viss avgång. De öppna biljetter som fanns förr är också väck. Om man inte tar en ombokningsbar som höjer priset med en hundring.

Bus4you heter ett nytt bolag med låga priser och tokigt sköna stolar vad det verkar. Men färre platser per buss och framförallt färre turer. 596 tur och retur, men då går hembussen inte förrän efter tre på söndagen.

Då jämför vi med att köra en bil som drar i snitt en liter milen, det är högt räknat 35 mil och soppan ligger på 12 spänn - det ger 840 kronor. Full flexibilitet tidsmässigt, men man får ju inte vara bakfull - det är enda nackdelen.
Fast då har jag räknat på att jag åker ensam, får man med sig nån mer sjunker ju kostnaden dramatiskt.

Nån i Stockholm som är sugen på att kröka i Jönköping? :)

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Sugen ja, men är i venedig då.

2008-02-16 @ 15:37:14
Postat av: *Bull*

Shit nu är jag jävligt dåligt uppdaterad här.. vilket datum är det som gäller för syndafloden? Sist jag pratade med snurrot basse så hade han ju inget datum.. Och jag som befinner mig på plats kan ju bara inte missa det! =)

2008-02-17 @ 11:54:20
Postat av: StefaN

Om du läser lite noga listar du nog ut det. ;)

2008-02-17 @ 12:32:50
Postat av: Tossa

Klart man är sugen =)

Du kör å jag åker me! ;)

2008-02-18 @ 23:04:22
Postat av: *Bull*

Shit och jag är lärare.. illa =)
Men hur och när biljettas det??

2008-02-18 @ 23:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback