Det är dags!

Väskan är packad (sånär som på nässässären och några kablar) och jag sitter och kör lite backup på mail, ftp-konton och annat inför en välbehövlig nyinstallation av XP.

Lika nervöst som vanligt: vad kommer jag glömma den här gången?

Ovanstående går att applicera både på packandet och backupandet. :-]


Jag har ju glömt att berätta! Förra onsdagen körde vi lite After Work sådär mitt i veckan (att det blev en onsdag var ju en händelse som såg ut som en tanke, haha) på Vampires på Östgötagatan. Riktigt schysst ställe nere i en källare, mörkt men ändå inte svart typ, trevliga priser under Happy Hour och kompetenta drinkblandare bakom bardisken!
Bland de som dök upp var de gamla vanliga, typ, fast med ett undantag som gladde: minsann satt inte Lillebror där i en stol! Vi kom fram till att vi inte hade setts sen nån Flum runt 02 nångång. :)


Idag klev det in en kund på jobbet som jag kände igen på nåt sätt, han behövde en ny pistol till sin konsumenttvätt och det var ju inga problem att plocka fram och beskriva hur han skulle ansluta slangen.
*blipp* med streckkodsläsaren och på den vanliga frågan "privat eller företag?" kommer svaret att det är iofs privat men sätt EDK på kvittot - jajemen, det företaget kände vi igen, visst var det min gamle klasspolare Thomas som jag inte sett sen vi tog studenten 1994... :)


I morron lyfter alltså planet mot en vecka på Kap Verde! Gudars vad gott det ska bli! :-D

Hemma igen nästa fredag och då blir det lite bråttom.
Jag har helgen och två vardagskvällar på mig att fixa till bromsarna på 850n, sen ska vi se om jag får den genom besiktningen, för fredagen efter vi kommer hem är tanken att jag ska dåna ner till Jönköping och leka utsocknes på Syndafloden!
Det blev bokat och klart igår, laget "Team Vostok med jävligt jobbiga hangarounds" har kvalitativa medlemmar, hahaha...

I övrigt konstaterar vi återigen att Liverpool är makalösa när det kommer till Europaspel! Ligatiteln är körd, i cupen åkte de ut mot ett Championshiplag (!!) och Benitez fortsätter veva runt med folk i startelvan i bästa Boork-anda. Men när Inter ställde sig på Anfields gräs bet de ihop och anföll som vettvillingar!
Inter ska ha en skopa ovett förresten. Visst att Materazzi blev utvisad efter en halvtimme och att andra mittbacken blev skadad i slutet av andra, men i hela första halvleken hade de inte ett enda skott på mål! Redan innan de decimerades körde de det italienska landslagets backa-hem-efter-ledningsmål-tokdefensiv och det blev ju inte bättre när de blev en man kort.
Deras utstuderade taktik att grisspela sig till 0-0 på bortaplan och satsa framåt hemma sket sig rätt rejält och det är inte mer än rätt.

1-0 på en studsvolley av Kuyt med fem minuter kvar och just in på stopptid fick Gerrard bollen strax utanför straffområdet, avancerade några meter och sköt ett avigt skott som retfullt studsade in vid bortre stolpen...

2-0 hemma innebär att Inter måste vinna med tre mål om två veckor. 2-0 innebär förlängning och ett enda mål av Liverpool innebär att Inter måste göra fyra, tack vare regeln om att mål på bortaplan väger tyngre. Alltså blir det offensiv som fan, fast med ena ordinarie mittbacken skadad och den andre avstängd - Liverpool har ett guldläge att gå till kvartsfinal! :)


Men nu ska jag tröska vidare med backupen.

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Må du bränna hårbotten din elakning!
Om bettan strejkar så finns Kamelonten till utlåning. Han är nybesiktigad och drar rekordlite soppa! =)

2008-02-21 @ 13:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback