Bläää

Allt går emot mig just nu!


För en gångs skull lite solsken ute, men lagom till man slutar vid fem går solen ner.

Stekte burgare till middag och när jag klämde ut smarrig amärikansk burgardressing kom det givetvis en luftficka så det skvätte tamejfan överallt.

Har hittat två schyssta jobb att söka, men jag får inte till ansökningarna för fem öre. Vafan!

Ost ska man ha på burgare och till detta finns praktiska cheddarostar hyvlade och klara, men plasten trilskades såpass att burgaren nästan brändes vid.

Var och plåtade på en föreställning på Rival (tack igen, Tindraz!), men utan blixt var det lögn att få några vettiga bilder. Jag har inte ens velat tömma kameran än...

Bostongurka finns på plastflaska numera, också behändigt när man klämmer ut det på burgaren - tro fan att det kommer en luftficka där också.

Satt och surfade på ett Nikonforum på jobbet och insåg att de objektiv man vill ha tycker inte plånboken om. Framförallt inte de ljusstarka.

Har en stor utgift framöver, ett årskort på Råsunda. Men jag vill inte göra något våldsamt uttag just nu eftersom vi ska till Kap Verde i nästa vecka och jag har ingen aning om hur mycket stålar det går åt där. Samtidigt försvinner de bästa platserna i god takt på läktarna till andra...

Missförstod morsan för några veckor sen när hon snackade om hur syrran varit och vaccinerat lillgrabben mot kolera. I söndags frågade hon om jag tagit sånt vaccin också som de andra gjort? Nää, skulle jag ha gjort det..? Jaha, det skulle jag, ja...

Jag har haft egen tvättmaskin i tre år och vant mig väldigt mycket vid att kunna slänga in en tvätt med tre minuters varsel. Det går ju inte riktigt längre. Framförallt inte här där folk bokar upp hela jävla dan åt sig själva. Tack!


Till råga på allt är det den där förbannade alla hjärtans dag snart, en riktig pina för alla som inte uppfyller samhällets standardiserade syn på tvåsamhet. Läste nånstans att 60% av Stockholms hushåll är enpersonshushåll, men det märks fan inte i hetsandet inför detta - då tas det för givet att man har en partner.

Dessutom är det lite mer ensamt här än jag räknade med när jag flyttade hem. Jag har inte kontakt med en enda av de jag kände innan jag flyttade till Jönköping, på jobbet har jag inte ett smack gemensamt med någon och gå på krogen själv är det ju lite alkisvarning på...

Jävligast just nu är att jag i detta nu borde ha stått på Nalen och svepts med av Tower of Power. Sket sig. 400 spänn är en bra hög pengar och när jag ändå kollade på Ticnet var det ju utsålt.
Tipsade på webForum om att ToP kom till Sverige och en polare var på Trägårn i Göteborg igår och är helt lyrisk över hur bra det var. Gaaah...


Bara elände och kadaver.

Kommentarer
Postat av: *Bull*

Ojojoj.. det var väldans vad allt går emot dig! =( Men vetu vad, du ska tänka på att du i alla fall har något i jämförelse med andra som kanske inte har nåt.. Och dessutom får du ju åka på semester snart och det kan du ju leva lääänge på!! Och förresten, du kan ju alltid flytta tillbaka till jönet! ;)

2008-02-13 @ 15:27:47
Postat av: Tindraz

Hoppas det känns lite bättre idag! Kram!

2008-02-13 @ 21:53:35
Postat av: Majoren

Va fanken, Kap Verde gamle gosse! Jag får som bäst GÅ bort till willys och handla mjölk i den nyöppnade och därvid även talande självutcheckningsapparaten som mest säger "kontakta kassavärden", på willys. Så spännande är mitt liv.
Kom i luckan som en vis ortopedingenjör sa en gång :)

2008-02-14 @ 17:03:19
Postat av: Ortopedingenjören

och vad mer sa han...;
"Jo, gnäll inte när det snart är semester!!
;D"

Bara så du vet så ger Kap Verde-resa stora utslag på avundsjukemätaren. Hoppas det blir en kanonresa!!

Tjing, Oskar

2008-02-14 @ 20:39:01
Postat av: Majoren

Jo just det jag glömde ju, barnen i Darfur ringde. De undrar om du har någon luftficka från bostongurkflaskan kvar. Det mättar typ 300 munnar/luftficka :D

Hälsa KV (Kap Verde)

2008-02-15 @ 08:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback