Det var inte mitt fel!

Här sitter man helt oskyldigt på jobbet och slösurfar och det slutar på Webhallen i Sumpan... Jäkla sätt att skriva att de har rea just när man fått lön... ;)

 

Så nu är man trådlös både tangentbordsmässigt och musmässigt. Nästan. 

Mitt suveräna ergonomiska tangentbord har givetvis inte gjort sitt, utan det fortsätter pryda sin plats framför skärmen, likaså min gamla hederliga svansmus. 

Nytillskotten kommer stoppas in i hyllan bredvid soffan och användas när man vevar tv-serier från burken och inte ids flytta röven för att peta igång nästa avsnitt. Tala om I-landsproblem, hahaha... 

 

Eller så kommer jag sitta framför burken och skriva med det trådlösa i knät, som nu ungefär... ;-)

 


 

Igår var det derby på Råsunda (vackra, stolta AIK mot det haschdoftande slöddret i Bajen - eller hur var det nu?) och det var en äkta derbymatch - full fart redan från avspark och sen ett jävla kämpande om varje omöjlig långboll. Precis som det ska vara! =)

 

Dessvärre tyckte inte alla att det skulle vara så, utan ägnade sig åt att elda bengaler (böter), tända nödbloss (böter) och bränna av x antal knallskott och allehanda fyrverkeriet (en jävla massa böter)... Ett knallskott landade precis vid fötterna på AIKs målvakt Maanoja och hade han inte upptäckt den och kastat sig åt sidan innan den briserade vete fan hur det hade gått. Hörselskadorna hade varit givna, sen kan vi fortsätta därifrån typ... Enligt militära regler (eftersom det är en militär pjäs) ska det vara ett säkerhetsavstånd på 15-20 meter vid användning av knallskotten. Sånt hivade Bajenklacken in på plan och sen dessutom mot polisen... 

 

Det direkta resultatet blev ett avbrott på totalt sådär tjugo minuter och en match som inte slutade förrän långt efter tio då den börjat klockan åtta... 

 

Tror jag ska nanna kudde tidigt idag, jag är lite trött. ;-)

 

 

För övrigt börjar det hetsas igen.

Sjöslaget är redan inbokat då det blev ett avhopp i en hytt och jag nesligen lurades in där (svarade på mailet på morron när jag var trött och inte orkade stå emot, haha) och det blir väl tredje-fjärde gången nånting man åker den skutan. Men skoj är det! 

Insparken anno 2008 är den första inspark sen 1997 som jag inte bevistade på något sätt alls. Tänkte inte på det under veckan då det var fullt upp med resor till farmor och allt vad det var, men det känns lite konstigt såhär i efterhand.

Men traditionen med kräftskiva söndagen innan det brakar igång håller i sig, det tycker vi om! Jag kom med förslaget i KUF (Kårens Underhålls- och Festutskott som det hette då) på våren 1999 och det blev ju en hit! 

Men vi satt ute i Rökerigränd i alla år, såg på bilder att de var inomhus iår. Skämmes! ;)

Sen kom det korta och kärnfulla meddelandet på Msn häromdagen: "Rabalder har öppnat anmälan nu". 

Till detta räknar vi all spam om Skiweek också. Jeez... 

 

Men nu ska jag fortsätta läsa om Stieg Larssons Millennium-svit. :)


Kommentarer
Postat av: Lutt

Haha, jag är ledsen StefaN, men Povel är inte riktigt min grej :).



Förresten, har du nån ledig tid nästa vecka? Lutta skall åka till storstan och skaffa visum o tänkte passa på att krama min kära vänner hejdå.



krarar om

2008-08-28 @ 20:30:44
Postat av: Lutten

Eh, håll käft!! Du skriver fasen så mycket längre inlägg än mig herrn!



O visst, jag kan betala dig med min böter, bara för att du inte varnade mig för den där kontrollen, skall inte du ha koll på sånt?? Dumdumma!

2008-08-28 @ 21:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback