Boooring...

Dåligt med uppdateringar här?

Well, that's my life for you. Det händer ingenting.

Undantaget i fredags då jag var inne på Go08 och plåtade lite i Kungsan och på Medborgarplatsen, men det gick inget bra. Niklas Strömstedt i dagsljus var ju enkelt, men han är tristare att plåta än en vit vägg - han ser ju likadan ut hela tiden! Dessutom finns det en bod till höger på scen i Kungsan och där på taket satt det några dårar som syntes på varenda bild eftersom det var bästa hållet att plåta från. *suck*

Nere på Söder blev det inte bättre. Ett liiitet scentält med massa lampor i bakkant riktade framåt gjorde att bländaren levde rövare. Kompensation med iso i topp gjorde bilderna brusiga, de få som inte blev oskarpa pga dålig största bländare i gluggen... Byte till mitt fasta 50/1.8 gjorde saken lite bättre, men då kan man inte zooma...
Strax efter det kom John Blund, påminde mig om att jag gått upp vid sex på morron och klippte till med Stora Sova-påken. Tunnelbana hem!



Under veckan har jag haft ett litet projekt med att dra el här hemma, kåken är gammal (få eluttag på märkliga ställen) men inte så gammal (att elen dragits om).
Till exempel har jag tre uttag i köket.
Ett enbart för kylen, inget konstigt med det.
Ett ovanför diskbänken, det klassiska lysröret med uttag längst bort till höger.
Ett i höjd med fönsterbrädan.

Okej, var ställer jag micron? Diskbänken behövs till disk och sånt, den finns utmed högersidan där lysröret är längst till höger med sitt uttag. Sen kommer vinkeln och 60cm bänk fram till spisen - den bänken behövs som ren jävla yta. Efter spisen kommer en smal bänkbit på kanske 20cm, sen är det ett skafferi och sen kommer ytterväggen. Fortsätter vi där åt vänster kommer fönstret och i andra änden av det - där sitter sista uttaget.
Lösningen blev att peta in micron i skafferiet och ha dörren på glänt eftersom förlängningssladden hänger i fria luften bort till uttaget vid fönstret. På den lilla smala bänkbiten står vattenkokaren, vill ju gärna ha den vid fläkten när vattenångan kommer farande ur den.

Detta har gjort att jag vill få till en väldigt custom made förlängningssladd.

Tanken var att hitta en sån där grendosa som delar sig på två direkt i uttaget, en jordad sådan som man kan öppna, karva lite hål i och dra en sladd ifrån utan att offra ett av uttagen. Men att hitta en öppningsbar sådan visade sig vara sjukt svårt, men till slut hittade jag en.
Sen ville jag ha ett vanligt grenuttag i skafferiet, men samtidigt behövde sladden vara tre meter lång - då blev det dyra grejor. Lösningen hittade jag på Clas i Sjön, ett grenuttag utan sladd! Kalas! En rulle 1,5-kvadrats kabel på det och fram med skruvmejseln!

Jag stötte på pumpen direkt.
Mitt lilla smidiga grenuttag jag tänkte modda var inga problem att öppna, men inuti var det ju inte direkt förberett för att modifieras. Jag insåg kvickt att jag behöver en lödkolv (som jag inte har) och dessutom brukar det finnas en liten bygel man drar utgående kabel igenom där man drar åt så kabeln inte kan slitas loss. Hm.

Men resten verkar funka, kabelklammer har jag sen tidigare, hittade självhäftande kardborrfästen på Clas att sätta upp grendosa på väggen med - detta blir skitbra! 



Prestigemöte mot Elfsborg i kväll, mindre än tre poäng där och man kan glömma att AIK hänger på i toppen... Pavey avstängd efter tredje gula, Dulee såld... Jag får lite Wiltonvibbar här... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback