Uppförsbacke...

Det här var ingen rolig dag.


Pissväder när jag cyklade till jobbet i morse och med avsaknad av stänkskärm på framhjulet var man lagom skitig när man kom fram.

Upptäckte en semesterlista på jobbet idag. Plockade upp mobilen och kollade kalendern för att upptäcka att veckan då jag ska jobba på Peace&Love är spärrad med ordet INVENTERING... Får kolla på det tror jag.

Slog på tvn för att kolla första finalmatchen mellan HV och LHC för att upptäcka att jag får in Elfsborg-AIK som går samtidigt. Fick för all del igång bild-i-bild så jag kunde följa bägge samtidigt, men man fick ju ingen riktig koll på nån av matcherna...

HV reducerade flera gånger om, Vuotilainen satte en straff och minst två puckar satt i ribban - men det sket sig. Extra skit på Ledin som fixade 5+20 genom att börja fajtas efter slutsignalen i andra. Smart.

3-0 i röven mot Elfsborg var inte heller så skoj, även om Nisse skulle haft en avblåsning när Sjöhage knuffade honom i samband med att Örlund var ute och flaxade och släppte in ena målet...

Eftermiddagen har tillbringats på diverse auktionssiter och jag har reggat mig på Tradera för att kränga av lite grejor. Ja, det är fattigt.

Trevligt nog får jag in lite soppapengar från Syndafloden i morron, då kan jag pröjsa fakturan från Com Hem som förfaller mitt i månaden av nån anledning...

..och precis nu kom jag på att jag glömt bort tvätten. Vad jag hatar att tvingas kasta in två maskiner på kvällarna då folk bokar upp hela jävla dagarna en i sänder!


Men mitt i all skit får man inte glömma att man har det jävligt bra.

Jag har en egen lägenhet, ett jobb som betalar hyran, mat på bordet (nåja) och det mesta som ses som ren lyx av flera miljarder människor.

So how can you tell me
you're lonely
and say for you that the sun don't shine?
Let me take you by the hand
and lead you through the streets of London
I'll show you something
to make you change your mind...


Man borde tänka på det lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback