Puh.

Att en liten grabb som snart fyller två kan hålla igång nåt så makalöst... Åkte ut till Ekerö vid lunch i lördags och kom hem idag vid niotiden och det var inte många lugna stunder där emellan!

Det skulle läsas böcker och tittas på djur och kolla där är en buss och titta på kohornen i hallen och köra leksaksbilar... Förstår att mina föräldrar behövde lite avlösning. ;-)


Donade en del med 850n också, ABS-lampan lyser på instrumentbrädan och då är det inte lönt att åka till bilprovningen. Efter att vad jag läst på nätet är det ofta kuggkransarna på hjulen som beckat igen, så vi gav oss på dom! Bökigt att komma åt fram, men fram gick det utan att riva loss ok och bromsskiva och allt vad det är.
Bak syntes ingenting så där fick vi ta av bromsskivan - då såg vi att kransarna var mycket bredare än vad som syntes fram, alltså hade vi inte fått rent ordentligt fram... Suck.

Men det var lögn i helvete att få loss skivorna, en knepig konstruktion satte effektivt käppar i hjulen så att säga...

Samtidigt trasslade jag med diagnostikenheten som man ska få felkoder ur och titta i en lista vad bilen tycker felet är. Men jag lyckades inte få ordning på det heller, den lilla dioden blinkade inte alls. Suck igen.

Jaja, jag får surfa lite till.


Snart är det fredag och då är det Flum! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback