Planering inför framtiden!

Nu är det så här att helgen vecka 19 händer det stora saker i huvudstaden!

På fredagen får Tyrol finbesök då Flogging Molly kommer dit! En given konsert om det inte vore för den lilla haken jag upptäckte häromdan - det är utsålt. Damn!

Så istället kan man gå till Valhallavägen - på lördagen går
Quarnevalen av stapeln och det tänker jag inte missa! 14.08 startar Quarnevalståget från KTH och slingrar sig genom hela centrala stan där hundratalet olika ekipage deltar. Parodier på samhället, fånigheter eller elaka påhopp på de som förtjänar det - allt är med! Förra gången kantades gatorna av närmare 400 000 åskådare!

Quarnevalen inträffar bara vart tredje år och faktiskt inte något bara för Stockholms studenter. Det är fritt fram för vilken student som helst att bygga ett ekipage och vara med, men det är ju inte alla som kan vara en vecka i Stockholm och bygga. Det hade varit riktigt kul att få med ett ekipage från Jönköping i Quarnevalen (det finns ett antal vinklar jag kan tänka mig, haha), men redan i februari går anmälningstiden ut och då tänker man ju inte på sånt...

Men man kan vara med i alla fall! Nästan!
Byggplatsen på Valhallavägen är öppen för allmänheten hela veckan, bara man har med sig en Bruxanvisningen. Den eminenta tidningen säljs överallt, eftersom avgiften för Quarnevalen för de som bygger ekipage är att sälja en låda Brux. Kränger de en sån låda har de gratis byggmaterial, fri öl så länge de har kvar sin sejdel, får gå på SM i Fest och inte minst Slutfesten.
Plus att vara med i tåget då. :)

När byggplatsen stänger 18.08 på kvällarna finns det ett eminent öltält med liveband, kall öl och grejor. Oh yes.


Som sagt, det tänker jag inte missa och om det är nån som är sugen på att hänga på vet ni var min brevlåda bor. ;-)


Kommentarer
Postat av: Tindraz

Jag är på! Såg härromdagen att Lasse Lindh ska spela.

2008-04-13 @ 09:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback