Nu börjar det röra på sig

Sådärja, Timrå utslaget och nu blir det fyra snabba segrar för HV mot kissemissarna från Linköping... ;-)


Lite småfånig reklam från SEB som snurrar på tv nu med de där bägge grabbarna som snackar pengar - fast ändå bra på nåt sätt... Men det beror nog på den sköna dialekten - men var kommer den ifrån? Skåne, Blekinge nånstans?


Fick ta emot en check på jobbet idag förresten, det har jag inte gjort sen jag jobbade på Systembolaget 1994. Då knappade jag in nånting på kassan och stack ner checken i en springa vid kvittot så nåt skrevs på den - eftersom kort inte accepterades på den tiden (man kunde inte skilja på konto- och kreditkort då och sälja sprit på kredit fick vi givetvis inte) var det rätt vanligt med checkar.
Så det var lite ringrostigt när jag fick den idag, men när jag kikade på baksidan kom jag iaf ihåg att där ska det skrivas ett personnummer så jag tror det blev rätt till slut, haha...


I morron bär det av mot Jönköping igen och årets sektmöte! Men det kostar på... Min ekonomi är lite ansträngd efter ett större inköp kan man säga, så för att ha råd med att åka ner blev det inget SL-kort för april. Nog för att det är någorlunda varmt på dagarna, men det var bara två plus i morse... *brrr*


Men nu är det Gordon Ramsays Kitchen Nightmares! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback