Avrapportering

Tvi vale, Man U har just gått till final i Champions League på det mest vidrigt utstuderade sätt...
Hemma vann de idag med 1-0 efter ett misstag av Barcelona vid en rensning från målområdet, men grunden lades för en vecka sen i Barcelona. Barca hade över 60% bollinnehav, rullade boll som aldrig förr men kom inte in i boxen.

Varför? Jo, fegisen Ferguson vågade inte möta ett spelande Barca utan ställde upp ett handbollsförsvar med nio man i linjen och en ensam Tevez på topp som inte fick ett smack uträttat på hela matchen. Hur är Barcelona försökte såga sig igenom den där köttmuren gick det inte, det var inte ett 4-4-2 de mötte, snarare 9-0-1...

I morron hoppas vi att Liverpool gaskar upp sig efter den snöpligt oavgjorda matchen hemma mot Chelsea senast, så man har något att se fram emot i finalen trots allt... :)


Flummen är avklarad för övrigt, en lite avslagen Flum i år faktiskt. I och för sig ganska lite utsocknes och ganska lite locals, men eftersom jag just nu dras med ett Afteanfall igen har jag haft käften full av fem-sex rejäla blåsor de senaste två veckorna. Detta innebär att jag helst håller käft eftersom det gör förbannat ont att snacka och lika ont gör det att äta - och dricka.
Jag och DJ åkte ner på fredagen - 50 mil i en Toyota Auris rekommenderar jag inte. Inte ens farthållare hade åbäket. Men när vi väl kom fram - ackompanjerade av Pärleporten på högsta volym (bokstavligt talat, det gick inte att höja mer) genom rutorna - gick det undan, första flaskan sveptes med packningen kvar i bakluckan och sen blev man onykter vill jag lova.

Därmed blev lördagen lite seg och min munstatus gjorde det hela inte bättre, vilket i sin tur gjorde det enkelt för oss att åka tidigt från Ronneby på söndagen... ;-)

Men det där var fan sista Flummen för mig. 50 mil är jävligt långt, det går en jävla massa soppa och kan man inte ta två semesterdar missar man lekarna och det var ju inte kul att missa kundvagnsbasketen...

Hur som helst hade jag kul, inte så extremt mycket gammalt folk som var där, men det var kvalitet på de som dök upp, så jag har garvat lika mycket som vanligt åt dumheter och dråpliga kommentarer... :)


Tyvärr var det alldeles för bra väder.
När jag kom hem i söndags upptäckte jag att Gefle-AIK visades på Tv4 Sport, men samtidigt kände jag mig varm i ansiktet och strax därpå virade jag in mig i en fleecepläd och drog på mig försvarets förstärkningsplagg - ändå hade jag frossa så jag skakade... Sol- eller feber-dito vet jag inte, men jag klev i säng vid halv tio.
Halv ett gav jag upp och letade rätt på en Ipren i badrumsskåpet så man kunde få lite sömn i alla fall. Men innan jag gick upp hittade jag termometern i sängbordslådan - 39.3...

Mot alla odds kände jag mig hyfsad på morronen, så jag har jobbat både måndag och tisdag, men det har ju inte varit kul. Jag riktigt känner hur nåt lurar nere i halsen och i näsan...

Alltså blir det inget Valborgshärjande i Uppsala som tanken var. Jag jobbar till 15 och sen ska man ta sig dit och sen är alla redan toknitade av att ha varit i gång hela dan och framförallt tänker jag inte bli sjukare! Min lille systerson fyller år på fredag och är jag inte kry då kommer jag få en ilsk lillasyster efter mig... ;)


För övrigt borde kvarskatt förbjudas alternativt kommunala resor till jobbet göras avdragsgilla fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback