Uppdateringsdags igen

Det har egentligen inte hänt så mycket sen sist, jag har jobbat vidare och vantrivts som vanligt, har suttit med katalogen från Scandinavian Photo och drägglat över uppslaget System Nikon/System Canon och min mobiltelefon sjunger bokstavligt talat på sista versen - en knapp funkar inte alls, batteriindikatorn lever sitt eget liv, häromdan fick jag tre sms på en gång som hade skickats två veckor tidigare och så har jag skrivit på förstahandskontrakt på en lägenhet i Bromma...

Oh yes, nu är det klart!

Det enda riktigt negativa är att utsikten inte är mycket att skryta med (en bergsknalle upp mot Äppelviken tre meter utanför fönstrena), att min tvättmaskin inte får plats och att det är badkar istället för riktig dusch - men det är smällar jag kan ta.

En trappa upp (utan hiss men som sagt bara en trappa), nymålat och nyslipat golv, ny spis, äkta skafferi i köket, ett kul hörn i hallen som jag funderar på att göra nåt med, Com Hem i väggen (hejdå sketna Tele2vision!) och kalasläge nära stan, tunnelbana, bussar, tvärbana...

Dessutom står den tom, så när jag får nycklarna i nästa vecka är det bara att sätta igång! :-D


Nu blir det väl kanske inte så omgående, men så snart som möjligt är det tänkt i alla fall. Nu går ju lillasyster och fyller 30 nästa helg, så då är det ju rätt kört tyvärr. Vi får se.


Eftersom det är Com Hem i kåken har jag givetvis börjat kika på det också! På tvsidan funderar jag på att hoppa på Mediumpaketet direkt, grundutbudet är inte mycket att hänga i julgran och jag vill ha lite roligare kanaler än så. Bredband ska det finnas och där är beslutet mellan 8 och 24 inte taget än, men den högre lockar ju. 299 i månaden för 8 och 339 för 24 gör ju att det egentligen inte är mycket att snacka om. Men jag saknar UvTC's pris på 230 för 8mb... ;)
..och med både tv och bredband - då får man telefon på köpet! Tyvärr inte från Telias nummerserier (damn, sexställigt Brommanummer är ju bara att glömma, haha) och dessutom slumpas tre nummer fram som man får välja mellan. Tre! Jag som haft så jävla bra nummer tidigare, jag lär ju inte nöja mig med vilken radda siffror som helst...

Sen ska man välja digitalbox till tvbiten och det är ju en liten djungel bara det...


Angenäma I-landsproblem dock. =)


Nu är det snart käk och det ska ju erkännas att det är väldigt trevligt med mat på bordet varje dag, men man får ju lite ågren för att man inte är bättre på att hjälpa till med just den biten eftersom man är så jävla kass på att laga mat...
Men snart är det tillbaka till det egna bestämmandet igen! Inget ont om mina kära föräldrar, men har man skött sig själv i tio år är det en rätt stor omställning till att gå tillbaka till detta.

Framförallt märker man sånt man inte tänkt på tidigare. Fan vad de fikar till exempel! Och på fasta tider dessutom, blir det något senare än vanligt blir det ett väldigt gnäll, haha...

Nej, snart kan jag sitta i fåtöljen (måste skaffa ny soffa förresten) och knapra chips bäst jag vill och titta på den kanal jag vill titta på utan att byta rum igen... Aaaah... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback