I'm the keymaster

Sådärja, då har man nycklarna i näven! :)

Tjugo minuter efter att de landade i fickan tog jag upp dom, stoppade dom i låsen och klev in...

Jag har lite att fundera på kring möbleringen i rummet, vet inte riktigt hur jag ska få till det på vettigaste sätt. Men det löser sig.


Däremot är jag på det klara med hur det blir med bredband, tv och sånt. Com Hem är bra på så sätt att Combo rockar fett - gratis telefon (typ) är aldrig fel!


En händelse som såg ut som en tanke i torsdags förresten. Sent som fan dyker det upp en dansk chaffis och vill lossa fem halvpall. Klockan var väl halv fem och eftersom vi hade en halvtimme till stängning gick det väl an.
Vi snackade en del medan vi höll på om dittan och dattan och till sist fick jag den inte helt oväntade frågan om bärs.
Jodå, en kvart senare när jag slutade låg det ett flak Royal i baksätet på gamla Bettan.

Full fart in mot stan, jag var vid Fridhemsplan på tio minuter och tänkte att detta ordnar sig. Men sen tog det tid, mycket vägarbeten och strul i största allmänhet, så jag var hos hyresförvaltaren på Kungsgatan i sista stund - de skulle precis bomma igen för ett möte nån annanstans.
Skrev på ett papper vilket innebar att jag kvitterade ut nycklarna - tjoho!

Tillbaka till Bettan som stod högst fulparkerad nere på gatan och helt om mot Bromma igen - klart som fan jag ville till lägenheten och friska upp minnet lite...

Jodå, den såg ut som jag mindes ungefär, hade glömt den coola dörren till köket med fönster i - nästan lika fräckt som ett svartvittrutigt hallgolv, men så bra var det inte. ;)

Kollade runt lite, slog på kyl och frys eftersom de var avstängda och då var ju inte steget långt till att gå ner till bilen och hämta flaket.

Härmed kungörs att för de som hjälper till med mina flyttlådor väntar kall öl. :-D


När det blir är däremot lite osäkert än så länge. Denna helg är fullbokad, nästa kan kanske bli aktuell, men vi får se. Jag måste ju få Kaj Partaj att bära lite, jag har ju flyttat honom två gånger! =)
..och vissa andra också för den delen, hrm... ;)

Men nu blir det kudden, i morron ska jag ner till Södertälje ett par timmar, det är final i Young European Truck Driver 2007 och det måste man ju se!
Att det är öppet hus i Scaniafabriken har ju iiiingenting med det att göra, nejdå...

Kommentarer
Postat av: StefaN

Hm, jag får nog bära själv bäst jag kan. Tossa och gubben är i Jönköping nästa helg, så också Kaj och Tindraz o Harnis har smitit till London. Kul kul. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback